Beeldmateriaal in hoge resolutie is beschikbaar via: http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Mees/Mees-start-samenwerking-met-TeleTrain-en-Randstad-Callflex/n/9834
Persbericht
Meeùs start samenwerking met Tele'Train en Randstad Callflex
Verbeterde kwaliteit klantenservice doel van overeenkomst
Nieuwegein, 24 maart 2011 - Meeùs is een intensieve samenwerking gestart met Tele'Train en Randstad Callflex. Beide partijen worden betrokken bij de selectie, werving en opleiding van nieuwe medewerkers voor de afdeling klantenservice van Meeùs. De overeenkomst met beide partijen gaat per direct in en heeft als doel de kwaliteit en efficiëntie van de klantenservice te optimaliseren.
De klantenserviceafdeling bestaat uit bestaande medewerkers van Meeùs afkomstig uit verschillende kantoren. Daarnaast worden medewerkers ingezet die geworven worden door Randstad Callflex. De nieuwe samenwerking past in het vernieuwde 'bedieningsconcept' van Meeùs om klanten zowel een betere en efficiëntere bediening via internet te bieden als ook de klantenservice en de mogelijkheid voor persoonlijk advies op kantoor verder te optimaliseren.
Meeùs stelt hoge eisen aan de nieuwe medewerkers, zowel op communicatief gebied als wat betreft hun kennis van financiële en verzekeringsproducten. De klantenservice van Meeùs heeft ook een adviserende en bemiddelende rol richting klanten. Medewerkers worden geselecteerd door middel van een uitgebreide procedure waarbij interviews, theorie- en praktijktesten ingezet worden.
Tele'Train, gespecialiseerd in het optimaliseren van het één-op-één klantcontact, heeft een uitgebreid trainingsprogramma ontwikkeld waarbij medewerkers met het juiste profiel een training van vier weken doorlopen. Voorafgaand aan deze training moeten kandidaten eerst een startercertificaat behalen op basis van de door Tele'Train aangeboden e-learning modules.
Trainers van Tele'Train en Meeùs zorgen gezamenlijk dat medewerkers na de intensieve training de benodigde capaciteiten bevatten die voor de functie noodzakelijk zijn, zoals bijvoorbeeld hoog niveau communicatie skills, product training en kennis van branche en organisatie. Hierbij worden verschillende WFT-modules (Basis Financiële Dienstverlening) aangeboden om de kennis van medewerkers uit te breiden. Deze zijn niet alleen wettelijk verplicht, maar worden ook gezien als belangrijke voorwaarde om klanten optimaal van dienst te kunnen zijn. Daarnaast is het waarborgen van het kwalitatieve niveau een speerpunt, de medewerkers dienen klanten van een gedegen advies te kunnen voorzien. Na een aantal maanden dienstverband is het mogelijk dat medewerkers een contract van Meeùs krijgen aangeboden.
Zowel Meeùs als Tele'Train en Randstad Callflex zijn positief over de eerste pilot die zojuist voltooid is:
"Wij zijn erg verheugd met de ervaring en expertise die beide partijen ons bieden", zegt Robbert de Haan, Directeur Marketing & Communicatie bij Meeùs. "De overeenkomst met Randstad Callflex stelt ons in staat de afdeling klantenservice uit te breiden met flexibele krachten. Daarnaast kunnen we door de samenwerking met Tele'Train een optimaal trainingsprogramma inzetten om de medewerkers zo goed mogelijk op te leiden. Het uitgebreide trainingsprogramma stimuleert de betrokkenheid van de nieuwe medewerkers."
"We zijn trots op het feit dat Meeùs voor ons heeft gekozen als partner in het zoeken naar de juiste medewerkers voor hun afdeling klantenservice", aldus Martijn Koelewijn, Commercieel Manager bij Randstad Callflex.
"Uiteraard zijn wij verheugd met deze samenwerking", zegt André Filippini, Key Account Manager van Tele'Train. "Meeùs is een aansprekende naam in de financiële sector en de rol van de klantenservice is een cruciaal bedrijfsonderdeel. Wij kunnen met onze expertise op dit gebied een positieve bijdrage leveren aan de kwaliteit van de klantenservice van Meeùs."