Ingezonden persbericht



Woensdag 23 februari 2011

iZovator organiseert op 24 maart 2011 Cross Care Café en Masterclass over social media in de zorg

Op 24 maart 2011 organiseert iZovator, het regionale kennis- en innovatieplatform in de regio Gooi en Vechtstreek, een Cross Care Café en aansluitend een Masterclass waar het thema 'social media in de zorg' centraal staat. Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn zijn vandaag de dag al bijna niet meer weg te denken. Steeds vaker zie je dat deze social media in de zorg ook gebruikt wordt. Op 24 maart 2011 horen de bezoekers van het Cross Care Café hoe ze gebruik kunnen maken van deze nieuwe media. De locatie van het evenement is Tergooiziekenhuizen locatie Hilversum. Tijdens de bijeenkomst krijgt men aan de hand van een aantal voorbeelden en workshops antwoord op onder andere de vragen: Hoe kan de zorg gebruikmaken van social media? Wat is het voordeel voor de cliënt en patiënt en wat zijn de effecten voor de instellingen zelf? Geïnteresseerden kunnen zich op www.izovator.nl gratis aanmelden voor het Cross Care Café. Let op: er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Locatie: Tergooiziekenhuizen locatie Hilversum; Wesselzaal Van Riebeeckweg 212
1213 XZ Hilversum

Programma:
Het programma van het Cross Care Café ziet er als volgt uit: 14.30 uur Ontvangst met koffie en thee
15.00 uur Welkom door Yolanda Gagliardi, directeur iZovator 15.05 uur Inleiding "social media in de zorg" door Liesbeth Meijnckens, Programmamanager E-health bij Redmax 15.25 uur Introductie workshops:
15.30 uur Aanvang van workshop carrousel I
Workshop 1:
Twitterkliniek
In deze workshop zal vooral op basis van actuele en reële cases ingezoomd worden op de (on)mogelijkheden van het gebruik van social media in de zorg. Gebruik van Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn in het primaire zorgproces. Workshop 2:
Drs. Leo Ottes is arts en verbonden aan de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ). De RVZ heeft in 2010 een advies aan de minister van VWS uitgebracht over Gezondheid 2.0. Hierin worden alle actoren in de zorg (ziekenhuizen, zorgverleners, zorgverzekeraars, overheid, enz.) aangespoord om sociale media in te zetten. Leo Ottes geeft in deze workshop zijn visie over sociale media in de zorg. Workshop 3:
Liesbeth Meijnckens
Liesbeth is programmamanager E-health bij Redmax. Studeerde Gezondheidswetenschappen en was jarenlang werkzaam in verschillende communicatiefuncties in de gezondheidszorg. Social media strategie voor zorgorganisaties: van experimenteren naar resultaat. Veel zorg- en patiëntenorganisaties experimenteren met social media. De vraag is hoe je de volgende stap zet en social media als instrumentarium resultaatgericht inzet. Bijvoorbeeld voor een beter bereik van je doelgroep, het realiseren van efficiency of verbetering van communicatie, service en kwaliteit van zorg. In deze workshop presenteren we een ontwikkelingsmodel, geven we een beeld van de stand van zaken en bieden we handvatten om te komen tot een resultaatgerichte inzet. 16.00 uur Aanvang van workshop carrousel II
16.25 uur Einde workshops
16.30 uur Plenaire terugkoppeling
17.00 uur Borrel en mogelijkheid voor netwerken

Masterclass social media
Aansluitend aan het Cross Care Café organiseert iZovator in samenwerking met de Twitterkliniek een unieke Masterclass.

We nemen u interactief mee in de nieuwe wereld van social media. In het eerste uur zullen we vooral de grote lijnen behandelen. Wat zijn de (ook maatschappelijke) gevolgen van social media. Wat doet de zorg nu al met social media en hoe zal social media de zorg de komende jaren verder veranderen. Ook laten we concrete succesvolle en minder succesvolle voorbeelden zien van social media. Zowel van binnen als buiten de zorg.

Het tweede uur gaan we concreet aan de slag. Wat kan ik met mijn zorginstelling nu wel en niet met social media? Wat gaan we bijvoorbeeld doen?

Het bepalen van je social media doelgroep; Het bepalen van je social media propositie; Hoe maak ik een account aan op LinkedIn, Twitter, Facebook, Hyves; Aan de slag met Twitter; Aan de slag met LinkedIn; Hoe integreer ik al mijn social media accounts in 1 dashboard; Hoog scoren in Google door middel van social media. Maar ook: hoe kan ik social media inzetten voor interne communicatie.

Na afloop: Heeft u inzicht in de kansen en mogelijkheden van social media; Kent u de werking van en mogelijkheden van de belangrijkste social netwerken; Kunt u zelfstandig een social media plan ontwikkelen.

Geïnteresseerden kunnen deze Masterclass bijwonen voor ¤ 295,- exclusief BTW door zich aan te melden op www.izovator.nl/masterclass.



Noot voor redacties

Noot voor redactie,