Hogeschool Windesheim wetenschappers

KennisCafé Almere met Almeerse wetenschappers

Persbericht, 14 maart 2010

Drie Almeerse toponderzoekers vertellen op donderdag 24 maart over hun onderzoek tijdens het KennisCafé Almere, waaronder docent/onderzoeker Marcel Heerink van Windesheim Flevoland. Het tweede Kenniscafé wordt georganiseerd door Windesheim Flevoland, in samenwerking Plus Bibliotheek Flevoland en de Open Universiteit. Vanaf 19.45 uur zijn geïnteresseerden welkom in het Nieuwscafé in de nieuwe bibliotheek, Stadhuisplein 101, Almere. De toegang is gratis.

Gastheer Peter van Schooten spreekt met de drie wetenschappers. Dr. Marcel Heerink is als docent werkzaam bij de hbo-opleiding Informatica (Information Engineering) van Windesheim Flevoland en promoveerde onlangs aan de Universiteit van Amsterdam op zijn onderzoek naar de acceptatie van sociale robots door ouderen. Hij vertelt over de inzet van deze robots, zijn onderzoek en de resultaten daarvan.

Prof. Dr. Guus Smit is neurobioloog aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij gaat in op de algemene werking van hersenen en in het bijzonder op de processen die bij verslavingen spelen.

Prof. Dr. Ir. Jos Spaan is hoogleraar in de medische fysica, verbonden aan het AMC in Amsterdam. Zijn werk is van groot belang voor de behandeling van vernauwing of obstructie van de kransslagader. Hij werd in 2010 voor zijn werk benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.

De muziek is van het BluesmanTrio: akoestische blues uit de oude doos.

Fascinatie
Het KennisCafé is dé plek waar wetenschappers, onderzoekers, studenten en geïnteresseerde bezoekers elkaar ontmoeten en met elkaar in gesprek en debat gaan. Bezoekers kunnen in het KennisCafé de fascinatie van wetenschap beleven, vragen stellen, kennis opdoen, wetenschappers aan de tand voelen en een mening vormen. Windesheim Flevoland is mede-organisator van het Kenniscafé Almere. De hbo-instelling heeft niet alleen als doel in Almere en Lelystad hbo-opleidingen te bieden, maar wil ook bijdragen aan uitwisseling van kennis tussen onderwijsinstelling en samenleving.