Hogeschool Windesheim
wetenschappers
KennisCafé Almere met Almeerse wetenschappers
Persbericht, 14 maart 2010
Drie Almeerse toponderzoekers vertellen op donderdag 24 maart over hun
onderzoek tijdens het KennisCafé Almere, waaronder docent/onderzoeker
Marcel Heerink van Windesheim Flevoland. Het tweede Kenniscafé wordt
georganiseerd door Windesheim Flevoland, in samenwerking Plus
Bibliotheek Flevoland en de Open Universiteit. Vanaf 19.45 uur zijn
geïnteresseerden welkom in het Nieuwscafé in de nieuwe bibliotheek,
Stadhuisplein 101, Almere. De toegang is gratis.
Gastheer Peter van Schooten spreekt met de drie wetenschappers. Dr.
Marcel Heerink is als docent werkzaam bij de hbo-opleiding Informatica
(Information Engineering) van Windesheim Flevoland en promoveerde
onlangs aan de Universiteit van Amsterdam op zijn onderzoek naar de
acceptatie van sociale robots door ouderen. Hij vertelt over de inzet
van deze robots, zijn onderzoek en de resultaten daarvan.
Prof. Dr. Guus Smit is neurobioloog aan de Vrije Universiteit in
Amsterdam. Hij gaat in op de algemene werking van hersenen en in het
bijzonder op de processen die bij verslavingen spelen.
Prof. Dr. Ir. Jos Spaan is hoogleraar in de medische fysica, verbonden
aan het AMC in Amsterdam. Zijn werk is van groot belang voor de
behandeling van vernauwing of obstructie van de kransslagader. Hij werd
in 2010 voor zijn werk benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse
Leeuw.
De muziek is van het BluesmanTrio: akoestische blues uit de oude doos.
Fascinatie
Het KennisCafé is dé plek waar wetenschappers, onderzoekers,
studenten en geïnteresseerde bezoekers elkaar ontmoeten en met elkaar
in gesprek en debat gaan. Bezoekers kunnen in het KennisCafé de
fascinatie van wetenschap beleven, vragen stellen, kennis opdoen,
wetenschappers aan de tand voelen en een mening vormen. Windesheim
Flevoland is mede-organisator van het Kenniscafé Almere. De
hbo-instelling heeft niet alleen als doel in Almere en Lelystad
hbo-opleidingen te bieden, maar wil ook bijdragen aan uitwisseling van
kennis tussen onderwijsinstelling en samenleving.