23 maart, 2011
Management zoekt hulp bij outsourcingpartners voor innovatie
~ Innovatie geleverd door outsourcingpartners draagt bij aan financiële groei van organisaties ~
Warwick Business School heeft, in samenwerking met Cognizant - dienstverlener in IT-consultancy, technologie en business process outsourcing (BPO) - onderzoek gedaan naar het verband tussen outsourcing en innovatie binnen organisaties. Het onderzoek is gehouden onder 250 CIO's en CFO's van Europa's grootste bedrijven in zes verschillende regio's (Benelux, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zwitserland en Scandinavië). De resultaten tonen aan dat het hoger management hulp nodig heeft bij het meten van innovatie die geleverd wordt door hun outsourcingpartners. Dit is opvallend aangezien het outsourcen van innovatie belangrijk wordt gevonden als managers kijken naar de winstgevendheid van de organisatie. Daarnaast is er nog nooit zoveel uitgegeven aan outsourcing als in de afgelopen drie jaar. De grote meerderheid (70%) gelooft dat innovatie, verkregen uit geoutsourcete zakelijke overeenkomsten, bijdraagt aan de financiële situatie van hun organisatie. Slechts een derde (35%) meet daadwerkelijk de financiële waarde die innovatie heeft voor hun omzet.
Innovatie staat hoog op de CIO-agenda. CIO's richten zich op hun outsourcingpartner voor hulp bij het realiseren van de voordelen van innovatie. Tweederde (66%) van de CIO's zegt te profiteren van een innovatieraamwerk voor het omzetten van ideeën in producten en diensten. Een duidelijke meerderheid (67%) van de CIO's zoekt hulp bij hun outsourcingpartner om ideeën om te zetten in nieuwe en verbeterde processen. Vijftig procent van alle CIO's en CFO's zegt bereid te zijn meer te betalen voor een geoutsourcete dienst die innovatie op een regelmatige basis kan leveren.
"Na de wereldwijde recessie is de meerderheid van het Europese hoger management het eens dat innovatie belangrijk is voor de financiële prestatie van hun organisatie", zegt Ilan Oshri van de Warwick Business School. "In de toekomst zullen nieuwe bedrijfsmodellen ervoor zorgen dat wereldwijd gedistribueerde teams met hun expertise efficiëntie en innovatie leveren. Hierdoor is het mogelijk snel te reageren op verandering. Innovatiebeheer blijkt vaak moeilijk waardoor het innovatievermogen van een bedrijf achter blijft. De link tussen innovatie geleverd door de outsourcingpartner en succesvol outsourcingpartnerschap levert bedrijfswaarde op."
"Ik word constant uitgedaagd om waarde aan het bedrijf te leveren door zaken anders aan te pakken", zegt Jeff Smith, Group CIO bij Torus Insurance. "Een voorbeeld hiervan is sneller en beter inzicht krijgen in de concurrentie zodat we concurrentievoordeel kunnen behalen en behouden. Om dit te bereiken hebben we toegang nodig tot experts die in staat zijn hun technische en proceskennis in te zetten voor het uitvoeren van onze innovatieve visie. Belangrijk is het meten van waarden die individuele projecten en outsourcingrelaties ons brengen."
Sanjiv Gossain, Senior Vice President van Cognizant: "Het doel van innovatie is het inschakelen van verbeterde financiële en bedrijfsprestatie. Bedrijven plaatsen steeds meer hoogwaardig werk in handen van hun partners. Door de financiële gevolgen van de geleverde innovatie niet te meten kan het lastig zijn bewijs te leveren voor investeringen en de voordelen voor de organisatie inzichtelijk te maken. Bedrijven zouden meer moeten vertrouwen op deze relaties, maar het blijkt dat zij vaak hulp nodig hebben bij het meten van de impact die innovatie heeft. Daarnaast wordt de impact ook niet goed gecommuniceerd richting de aandeelhouders."
Julia Kotlarsky van de Warwick Business School zegt: "Moderne outsourcingrelaties kunnen meer opleveren dan alleen kostenbesparingen. Expertise en ervaring, vanuit klanten, kunnen helpen bij het ontwikkelen van nieuwe collaboratieve virtuele teamstructuren. Dit biedt toegang tot het beste talent voor elk project. De bewezen impact op de omzet van het bedrijf is de verwachte uitkomst van elke outsourcingbetrekking."
Gebaseerd op deze initiële bevindingen zal de Warwick Business School de komende maanden een diepgaand kwalitatief onderzoek onder het Europese hogere management uitvoeren. Met deze resultaten wordt de waarde van innovatie duidelijk. Daarnaast kan zo de link onderzocht worden tussen outsourcing, de mogelijkheid tot innovatie van cliëntorganisaties en de impact daarvan op de omzet.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Altijd als eerste de laatste persberichten van Cognizant via deze RSS-feed:
Over Cognizant
Cognizant (Nasdaq: CTSH) is een vooraanstaande dienstverlener in IT-consultancy, technologie en Business Process Outsourcing (BPO). Cognizant werkt samen met klanten om hun bedrijfspositie sterker te maken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Teaneck, New Jersey (VS). Cognizant combineert een passie voor klanttevredenheid, technologische innovatie en expertise in de markt en zakelijke processen. De organisatie heeft meer dan 50 locaties wereldwijd en zo'n 104.000 medewerkers per 31 december 2010. Cognizant is opgenomen in de NASDAQ-100 en de S&P 500. Verder is Cognizant een Forbes Global 2000-organisatie, lid van de Fortune 1000 en wordt het bedrijf genoemd als een van de beste en snelst groeiende bedrijven ter wereld. Bezoek ons online op www.cognizant.com of volg ons via Twitter: Cognizant
Forward-Looking Statements
This press release includes statements which may constitute forward-looking statements made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, the accuracy of which are necessarily subject to risks, uncertainties, and assumptions as to future events that may not prove to be accurate. Factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied include general economic conditions and the factors discussed in our most recent Form 10-K and other filings with the Securities and Exchange Commission. Cognizant undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events, or otherwise.