Vodafone Nederland plant sterke uitbreiding met overname BelCompany BV
Persbericht van Vodafone Libertel NV
Opkomst van smartphones, apps, tablets en mobiel internet leidt tot
stijgende behoefte aan persoonlijk advies
22 maart 2011 - Vodafone Nederland kondigt vandaag de intentie aan om
BelCompany BV , Nederlands grootste telecomretailer en winnaar van de
Retail Jaarprijs Telecom, over te nemen van de Macintosh Retail Group.
Met de overname breidt Vodafone zijn winkelorganisatie van 86 winkels
uit met 176 BelCompany en 34 telefoonkopen.nl winkels. Hiermee speelt
Vodafone in op de groeiende behoefte van klanten aan persoonlijk advies
door de opkomst van smartphones, apps, tablets en mobiel internet. De
overname prijs bedraagt EUR120 miljoen op een cash-free en debt-free
basis. De overname wordt nog voorgelegd aan beide Ondernemingsraden.
Bart Hofker, Directeur Consumentenmarkt Vodafone Nederland: "Onze
ambitie is nog verder te groeien in Nederland. De overname van het
succesvolle BelCompany past bij deze ambitie en onze multibrand
strategie. We vergroten hiermee ons bereik waardoor we letterlijk
dichter bij klanten komen te staan. Dat is belangrijk omdat persoonlijk
advies en ondersteuning via fysieke winkels steeds belangrijker wordt.
Dit komt onder andere door de opkomst van smartphones, apps, tablets en
vele andere toepassingen van mobiel internet. Ik kijk ernaar uit om met
wederzijds enthousiasme de kennis en ervaring van onze beide
organisaties te combineren en gezamenlijk klanten nog beter te
ondersteunen."
Met de overname van BelCompany wil Vodafone voortbouwen op een
succesvolle retailformule die past binnen Vodafone's multibrand
strategie. Het BelCompany merk zal hiermee dan ook niet verdwijnen uit
het straatbeeld, maar deel uit blijven maken van het Vodafone
winkelnetwerk.
Als gevolg van de snelle ontwikkelingen in de telefoniemarkt, waaronder
de opkomst van smartphones, netbooks, tablets en mobiel internet,
groeit de behoefte aan face-to-face advies en ondersteuning bij
klanten. Door middel van interne trainingen en eigen MBO- en
HBO-opleidingen leidt Vodafone medewerkers op om klanten hier zo goed
mogelijk bij te helpen. Door het vergroten van het winkelbereik, kunnen
meer klanten persoonlijk advies en ondersteuning krijgen.
*
Links:
http://www.vodafone.nl/overvodafone/pers/persberichten
Razende Robot Reporter