Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ODS2 breidt marktaandeel uit in foodsector

Enschede, 22 maart 2011 ­ ODS2 maakt vandaag bekend dat zijn Field Marketing Software (FMS) vanaf nu ook op grote schaal gebruikt gaat worden in de foodsector. De fieldmarketingactiviteiten van merken als Douwe Egberts, BP en Duvel zullen in het vervolg gemonitord, aangestuurd en beheerd worden met behulp van ODS2 FMS.

()
De Field Marketing Software van ODS2 wordt al op grote schaal toegepast in de body & healtcare-branche en de markt van consumer electronics. Dankzij een samenwerkingsverband met Fieldmarketing-bureau CP2, dat een sterke positie heeft in de foodsector, breidt ODS2 zijn markaandeel in deze branche fors uit.

Relevante informatie

ODS2 FMS ondersteunt alle belangrijke retailactiviteiten, zoals het verbeteren van de zichtbaarheid, presentatie, herkenbaarheid en beschikbaarheid van producten en merken, het beheren van het promotiemateriaal in de winkels en het verhogen van het kennisniveau en de motivatie van het winkelpersoneel ten opzichte van deze producten en merken.

De Field Marketing Software van ODS2 onderscheidt zich in de markt doordat alle verzamelde data over de winkelactiviteiten daadwerkelijk toepasbaar worden gemaakt en wordt omgezet in relevante informatie en concrete acties. Centraal in het systeem staan de rapportage- en analysefunctionaliteiten waarmee klanten het overzicht en de handvaten hebben voor het maken van de juiste verkoop- en marketingbeslissingen.

Fast moving

Mark Hekkelman, commercieel directeur van ODS2: 'Voor retailers en grote merknamen is realtime inzicht in zaken als het schapaandeel van hun producten en de kennis en merkvoorkeur van de verkopers cruciaal bij het vergroten van hun marktaandeel. Zeker in een fast moving consumer markt als de foodsector is snel kunnen inspelen op veranderende klantbehoeftes cruciaal. Real-time inzicht in wat er in de winkel gebeurt, gedegen analyses en snel kunnen bijsturen daar waar nodig zorgen ervoor dat een bedrijf zijn concurrenten net altijd een stap voorblijft.'

Over ODS2 b.v.

ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratiesoftware. ODS2 heeft vier softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS), Call Center Sofware (CCS) en Direct Sales Software (DSS) en heeft vestigingen in Enschede, Toronto (Canada) en Dubai. ODS2 heeft onder meer KPN, Omnigroup en Hamilton Bright als klant, partijen als Essent, HP, Philips en Microsoft gebruiken de software van ODS2. ODS2 is in 2010 door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot het vijfde snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en is een van de snelstgroeiende technologiebedrijven van EMEA. Voor meer informatie bezoekt u www.ods2.com




Ingezonden persbericht