Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Autoveiling.nl lanceert Autoinspectie.nl

Om tegemoet te komen aan de wensen van inbrengers breidt Autoveiling.nl de dienstverlening uit met een nieuwe inspectiedienst: Autoinspectie.nl. Autoinspectie.nl is ontwikkeld in samenwerking met enkele leasemaatschappijen om inleverschades beter in beeld te krijgen. Het unieke aan deze dienstverlening is dat er met één inspectie meerdere doelen worden bereikt: het in kaart brengen van inleverschades en het veilen van de auto. Dit betekent dat er een inefficiënte schakel in de remarketing keten is komen te vervallen. Er is overigens geen verplichting tot veilen, omdat niet iedere geïnspecteerde auto een handelsbestemming heeft, zoals bijvoorbeeld bij herinzet of particuliere verkoop.

De inspecties kunnen worden uitgevoerd door Autoinspectie.nl of door de leasemaatschappij zelf, op iedere locatie in Nederland. Verwerking van de inspecties vindt plaats met een zogenaamde app op een smartphone of tablet. Naast het centraal inspecteren van meerdere auto's, bestaat de mogelijkheid om dit voor één auto op de locatie van de lessee of berijder uit te voeren. Deze ondertekent het digitale rapport ter plekke. Hierdoor worden discussies over inleverschades voorkomen. Autoinspectie.nl plant de inspectie rechtstreeks met de berijder en verzorgt indien gewenst het transport van de auto.

"Na afloop van een contract worden auto's vaak schandalig ingeleverd.

Veel leasemaatschappijen hebben moeite om doorbelastingen te communiceren, dit is nu eenmaal geen goed nieuws. Op Autoinspectie.nl staat in heldere taal en beeld uitgelegd welke norm er wordt gehanteerd. De leasemaatschappij bepaalt zelf of een inleverschade wordt doorbelast, en kan online aanpassingen verrichten voor vrijgave van het rapport. De investering in software en personeel hebben wij al gedaan. De leasemaatschappij betaalt een fee tussen de E 8,- en E 70,- per inspectie, afhankelijk van het type inspectie. Deze kosten kunnen bij onacceptabele schades worden doorbelast aan de lessee. Een erg simpele business case, aldus Rolf van Essen".

Door het gebruik van de app staat binnen enkele minuten na de inspectie het rapport online. Dit komt de doorlooptijd van het inname - en internationale verkoopproces ten goede. Het remarketingbedrijf heeft de herstelkosten inmiddels ook onderdeel van de management informatie gemaakt. Deze bevat naast deze kosten taxatiewaarden, opbrengsten, koerslijstwaarden, aantal biedingen en bieders.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht