Duits-Nederlandse Handelskamer
Grenzeloos succes in PR en reclame
Emmen, 10 maart 2011
Hoe bedrijven door middel van PR en reclame hun activiteiten in
Duitsland doeltreffend kunnen ondersteunen, is het onderwerp van het
seminar `PR en reclame in Duitsland' van de Nederlands-Duitse
Handelskamer (DNHK). Dit seminar vindt plaats op donderdag 17 maart
2011 bij de Kamer van Koophandel Noord-Nederland te Emmen. Tussen 13:00
en 18:00 uur krijgen de deelnemers theorie en praktijk van PR- en
reclame-instrumenten uitgelegd en worden deze tegen de achtergrond van
grensoverschrijdende communicatieprocessen geanalyseerd.
"We komen langzaam maar zeker uit de crisis en Duitsers en Nederlanders
zoeken elkaar op", aldus Marcel Willemsen van reclamebureau Markt &
Media, één van de docenten tijdens dit seminar: "Juist in de
communicatie over de grenzen heen kunnen echter voetangels liggen." Om
goed begrepen te worden, moet men niet alleen een aantal basisprincipes
hanteren, maar ook rekening houden met de eigenaardigheden van een
land. Er bestaat een groot aantal veel voorkomende vragen met
betrekking tot PR en reclame, dat tijdens het seminar beantwoord zal
worden: Hoe kan ik mijn product of dienstverlening het best
introduceren? Via welke media bereik ik potentiële klanten? Is mijn
`boodschap' eigenlijk wel goed vertaald?
Partners van dit seminar zijn de Kamer van Koophandel Noord-Nederland
en de specialisten voor grensoverschrijdende communicatie en reclame
Markt & Media en Mediamixx.
Deze cursus is met name interessant voor vertegenwoordigers van
Nederlandse organisaties die hun activiteiten op de Duitse markt
succesvol willen uitbouwen.
De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK
krijgen 20 procent korting.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski,
tel. 070 3114 156, e-mail: m.komorowski@dnhk.org. Aanmelding kan ook
online via www.dnhk.org/seminars