Ingezonden persbericht


Utrecht, 16 maart 2011

Jamie Oliver verrast met nieuw boek, tv-programma én tijdschrift!

Jamie verrast ons dit voorjaar met een nieuw boek, nieuw tv-programma én het Nederlandstalige Jamie Magazine. It's Jamie Time! Oliver is al 11 jaar onverminderd populair in Nederland. Dat blijkt onder meer uit de nog steeds stijgende verkopen van zijn boeken. Het is daarom een logische stap dat ook het succesvolle Jamie Magazine, sinds 2 jaar op de Engelse markt, nu in het Nederlands verschijnt. Dit magazine vol passie en inspiratie ligt vanaf 19 mei in de winkel.

Boek
Vorig jaar verscheen Olivers 11e boek: Jamie in 30 minuten. Weer een groot succes op de lange lijst, want het was het snelst verkopende non-fictieboek ooit in Groot-Brittannië. Ook in Nederland was het de best verkopende non-fictietitel van het najaar. Begrijpelijk, want met dit boek lukt het om, ook op drukke dagen, binnen 30 minuten een complete, verse maaltijd op tafel te krijgen. Vanaf 18 april ligt het nieuwe boek Jamie's reizen in de winkel. Jamie's reizen is Jamie's persoonlijke ontdekking van fantastische recepten uit zes verschillende Europese landen. Dit boek is veel meer dan een kookboek. Het is ook een uitnodiging om zelf op reis te gaan en de rijkdom aan smaken en eten in Europa te ontdekken.

TV
Jamie's leven is soms net een film. Gelukkig geeft hij ons met zijn tv-programma's regelmatig een kijkje in zijn keuken. Vanaf dinsdag 15 maart is zijn programma Jamie's 30 minute mealswekelijks te zien op RTL 4. Dit programma sluit naadloos aan bij het succesvolle boek Jamie in 30 minuten. Vanaf nu elke dinsdag van 16.35 tot 17.05 uur op RTL 4, 40 afleveringen.

Magazine
Twee jaar geleden lanceerde Jamie zijn eigen magazine in Engeland, een ongekend succes. Hoogste tijd voor een Nederlandse editie. In Jamie Magazine draait het vanzelfsprekend om Jamie's manier van koken, gezonde en gemakkelijk te bereiden recepten, oog voor goede ingrediënten en leveranciers en het ontdekken van geweldige culinaire plekken op de wereld. In zijn magazine ook aandacht voor de fantastische maatschappelijke projecten waar Jamie zich mee bezighoudt. Vanaf 19 mei ligt dit verrukkelijke blad elke twee maanden in de winkel. Gekoppeld aan Jamie Magazine wordt half mei uiteraard ook hét online platform gelanceerd.

Missie
Jamie is een man met een missie. Hij zette het opleidingsrestaurant Fifteen op om kansarme jongeren op weg te helpen, zette zich in voor gezonde schoollunches en veroorzaakte een revolutie in de keuken. Met de Jamie Oliver Foundation wil hij met eten de levens van mensen verbeteren én de werkgelegenheid stimuleren. Jamie werkt aan een lesmethode voor middelbare scholen. Jamie's Italian werd uitgeroepen tot beste restaurantketen in Groot-Brittannië en Mr. Oliver werd wederom uitgeroepen tot Food Personality of the Year 2010. Met Jamie's Food Revolution probeert hij nu zelfs Amerika gezond te krijgen. Hij won een TED Award omdat hij de wereld wist te schokken en raken met zijn speech over hoe wij onze kinderen vergiftigen met slecht eten. De lijst is nog veel langer, maar dit zijn zomaar wat highlights. Dit alles zorgde ervoor dat het merk Jamie Oliver, na Google en Apple, in 2010 werd verkozen tot 3e beste merk ter wereld. Terecht!



Ingezonden persbericht