Ingezonden persbericht

Sterk Werk Communicatie trekt nieuwe PR-professionals aan

Rotterdam, 16 maart 2011 - Arusha Mau-Asam (28) en Bard Borger (25) versterken het team van Sterk Werk Communicatie. Bij het Rotterdamse PR-bureau vervult Arusha sinds begin februari de functie van PR-consultant, Bard is per 1 maart benoemd tot PR-coördinator. De uitbreiding van het team tekent de flinke groeispurt die Sterk Werk Communicatie Groep momenteel doormaakt op het gebied van media intelligence.

Als PR-consultant is Arusha een sparringpartner voor klanten, bedenkt en schrijft zij communicatie-, PR-, en (social) mediaplannen en onderhoudt ze contact met journalisten. "Ik kijk er naar uit om me bij Sterk Werk verder te ontwikkelen in het PR-vak en mijn creativiteit ten volste te benutten. Vaak zijn organisaties zich niet bewust van de merkpersoonlijkheid en de nieuwswaardigheid die ze in huis hebben. Ik geniet ervan deze boven water te halen en het resultaat daarvan terug te zien in de media. De resultaatgerichte aanpak van Sterk Werk Communicatie sluit daar naadloos op aan."

Voor haar aanstelling bij Sterk Werk Communicatie werkte Arusha ruim drie jaar als communicatieadviseur bij PR-bureau Bijl, partners in public relations voor onder andere Marktplaats.nl, Karwei en Shell Social Investments. Eerder was Arusha, die de studies Communicatie & Media, Communicatiewetenschappen en Sociale Wetenschappen voltooide, als marketeer in dienst van Sanoma Uitgevers.

Social media
Bard schrijft als PR-coördinator onder andere persberichten, denkt mee over communicatie- en PR-plannen en bewaakt de agenda voor lopende projecten. Hij rondde in de zomer van 2010 zijn masteropleiding Communicatiewetenschappen af aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Daar specialiseerde Bard zich in mediapsychologie. Voor zijn masterscriptie onderzocht hij het gebruik van Hyves en Facebook. "Als PR-bureau kun je niet meer om de invloed van social media heen. Ik kijk er naar uit mijn opgedane kennis en inzichten op dat vlak in te zetten voor klanten van Sterk Werk Communicatie."

Over de Sterk Werk Communicatie Groep
De Sterk Werk Communicatie Groep omvat een drietal bedrijven op het gebied van PR en crisiscommunicatie, media intelligence en de werving van vaste en interim communicatie professionals. Sterk Werk Communicatie bouwt en beschermt reputaties en merken in relatie tot nieuws. Sterk Werk Mediamonitoring maakt de impact van media-exposure en het succes van PR transparant, kwantificeerbaar en kwalificeerbaar met behulp van zelf ontwikkelde media intelligence-technologie. Sterk Werk Recruitment selecteert en plaatst professionals in Communicatie, PR en woordvoering. Op het gebied van crisiscommunicatie werkt Sterk Werk Communicatie Groep samen met het COT, instituut voor veiligheids- en crisismanagement.

Tot de opdrachtgevers behoren onder andere ADP, Aon, ASR Verzekeringen, Auping, Baker Tilly Berk, BKR, Coca-Cola, Dachser, Remeha en Unilever. Het Rotterdamse bureau, dat achttien jaar geleden werd opgericht, telt ruim twintig medewerkers en is actief in Nederland en België. Meer informatie over de Sterk Werk Communicatie Groep is te vinden op http://www.sterkwerk.nl.

Beeldmateriaal


Afbeelding 1: Arusha Mau-Asam, PR-consultant Sterk Werk Communicatie



Afbeelding 2: Bard Borger, PR-coördinator Sterk Werk Communicatie

Bovenstaande afbeeldingen zijn in hoge resolutie te downloaden door op de foto's te klikken.