Consumentenbond
Nationale Postcode Loterij past reclamepost aan
Op aandringen van de Consumentenbond gaat de Nationale Postcode Loterij
reclamepost verduidelijken. Aanleiding voor een gesprek met de Postcode
Loterij waren tientallen klachten over een brief over de veertiende
trekking. Volgens Postcode Loterij is de brief `ongelukkig
geformuleerd' en wordt er dit jaar met de veertiende trekking rekening
gehouden met de opmerkingen van de bond.
De brief van de Postcode Loterij leidde tot veel ergernis en verwarring
bij de deelnemers. Er stond in dat hun abonnement incompleet was en dat
ze daardoor het risico liepen de miljoenenprijzen van de 14de trekking
mis te lopen. Volgens de brief hoefden de deelnemers geen extra lot te
kopen voor deze trekking, maar ze moesten wel EUR10,50 betalen als ze
mee wilden doen. Deelnemers voelden zich hierdoor misleid.
Selectieve reclamepost
De Nationale Postcode Loterij heeft tijdens het gesprek met de bond ook
aangegeven dat zij de hoeveelheid reclamepost verlaagd heeft.
Deelnemers kunnen via de website van de loterij aangeven dat zij geen
reclamepost meer willen ontvangen. Zij kunnen hiervoor ook Postfilter
gebruiken.