Gemeente Het Bildt


Beleidsregels briefadres ter inzage

16-03-2011 14:02

Burgemeester en wethouders van het Bildt maken op basis van de Algemene wet bestuursrecht bekend, dat zij op 18 januari 2011 beleidsregels voor het hebben van een briefadres hebben vastgesteld.

Deze beleidsregels zijn ter uitvoering van de artikelen 49 en 65 tot en met 70 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

De beleidsregels treden in werking op de eerste dag na deze bekendmaking.
Elke inwoner van Nederland wordt ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens. Wanneer u tijdelijk geen woonadres heeft, kunt u zich inschrijven op een briefadres. Een briefadres is niet alleen een adres waar post aankomt, maar waar ook zorg wordt gedragen dat de post betrokkene bereikt.

De aangifte van een briefadres wordt altijd gedaan in de gemeente waar het briefadres zich bevindt. De gemeente controleert de aangifte. Een briefadres wordt in de gemeente het Bildt voor de duur van maximaal 6 maanden.
Het hebben van een briefadres is dus altijd tijdelijk.

De beleidsregels briefadres gemeente het Bildt liggen vanaf heden voor een ieder ter inzage bij de balie van het gemeentehuis.

U kunt de beleidsregels ook hier downloaden>>

---