comScore kondigt wereldwijde lancering aan van Digital Analytix(TM), de evolutie van web analytics
Persbericht van PR Newswire
RESTON, Virginia, March 14, 2011 /PRNewswire/ -- comScore, Inc. ,
toonaangevend in het meten van de digitale wereld, kondigt vandaag de
wereldwijde lancering aan van comScore Digital Analytix(TM), een
evolutionaire web analytics oplossing die online marketeers en
analytics professionals in staat stelt nauwkeurige diepgaande analyses
te maken van website activiteiten door middel van de zeer flexibele
datastructuur. Digital Analytix, powered by comScore Atomix(TM)
technology, maakt gebruik van ongeagregeerde data om gebruikers de
mogelijkheid te bieden rapporten te creëren die volledig naar hun wens
zijn en inzicht geven in wat zij nodig hebben.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20080115/COMSCORELOGO)
"Wij zijn zeer verheugd de lancering bekend te maken van comScore
Digital Analytix, een belangrijke ontwikkeling in web analytics", aldus
Dr. Magid Abraham, President & CEO van comScore. "Deze baanbrekende
oplossing geeft antwoord op de twee grote recente web analytics
vraagstukken. De meeste web analytics tools maken gebruik van
geagregeerde data sets die de gebruiker belemmeren in het maken van de
nauwkeurige analyses die zij nodig hebben. Onze Atomix technologie
behoudt een ongeagregeerde dataset die gebruikt kan worden vanuit de
ruwe vorm, zodat elke business vraag beantwoord kan worden. Daarnaast
introduceren wij een nieuwe dimensie in de web analytics wereld met
demografische informatie van doelgroepen, zodat gebruikers inzicht
krijgen in de website activiteiten binnen de context van een bredere
marketingstrategie. Wij zijn ervan overtuigd dat de combinatie van deze
voordelen leidt tot een uniek product dat organisatiebrede inzichten
oplevert, waarmee organisaties hun online strategieën kunnen
optimaliseren".
comScore Digital Analytix biedt de volgende voordelen:
- Een flexibele rapportagestructuur
- Snelle rapportages en gedetailleerde inzichten
- Eenvoudig te implementeren voor uitgevers (met de mogelijkheid om hun
bestaande Media Metrix UDM tag te gebruiken voor Digital Analytix
rapportages)
- Inzicht in campagnes
- Cross-platform metingen
- Een gloednieuwe gebruiksvriendeijke interface
De evolutie van web analytics naar een meer universele kijk op online
gedrag
comScore Digital Analytix brengt de expertise van Nedstat, een
toonaangevend Europees web analytics bedrijf, overgenomen door comScore
in 2010, en haar onderscheidende flagship product Sitestat, op een
hoger niveau. Zowel de merknaam Nedstat als Sitestat zullen per direct
veranderen in comScore-merknamen.
comScore brengt ook haar unieke expertise in bereiksmeting mee naar de
web analytics wereld, met de ontwikkeling van een baanbrekende
technologie dat diepgaande analytics inzichten combineert met profielen
van doelgroepen. Deze vooruitgang zal online marketeers in staat
stellen om het gedrag van hun websitebezoekers in kaart te brengen en
te koppelen aan de demografie van deze personen. Deze link die gelegd
kan worden zal ervoor zorgen dat uitgevers hun marketingstrategieën
beter kunnen verbinden aan daadwerkelijke conversie, dankzij het
complete inzicht in online consumentengedrag.
Clients Voice Support
"De evolutie van web analytics, vandaag aangekondigd door comScore met
het Digital Analytix platform, is één van de redenen waarom wij begin
vorig jaar voor hen gekozen hebben als onze web analytics partner",
aldus Shorful Islam, Directeur Business Information en Customer Data
Strategy ITV Online. "Het flexibele ontwerp en de geavanceerde video
tracking mogelijkheden waren de belangrijkste criteria voor ITV. De
voortdurende innovaties met betrekking tot het integreren van inzicht
in de doelgroepen zal ons in staat stellen om nog meer
advertentiemogelijkheden te creëren voor onze belangrijkste
entertainment content."
"Future is er trots op dat zij een groot bereik hebben bij prosumers,
zeer betrokken en actieve klanten. Dankzij comScore's nieuwe Digital
Analytix platform kunnen wij deze online enthousiastelingen
gemakkelijker vinden en een internationale community ontwikkelen voor
loyale, betrokken bezoekers. De snelle toegang tot data en inzicht in
gedrag stelt ons in staat om onze grote website portfolio's effectiever
te managen door de content beter af te stemmen voor een groter
commercieel potentieel. De innovatie van het combineren van web
analytics met demografische informatie van de doelgroep, vandaag
aangekondigd door comScore, is een belangrijke volgende stap voor
cross-platform marktleiders, zoals Future, om het potentieel van de
digitale economie te veroveren." - Andrew White, Directeur Marketing
Services (Future Publishing Ltd)
"De lancering van comScore Digital Analytix is een belangrijke stap in
de ontwikkeling van web analytics. Internationale media groepen, zoals
Eurosport, hebben snelle toegang tot het gedrag van online klanten
nodig om belangrijke content volledig te commercialiseren via de
verschillende platforms die de online consumenten tegenwoordig
gebruiken. Hoe gedetailleerder de data, hoe beter de input voor onze
content ontwikkeling en commercialiseringsstrategieën. Dit is van
essentieel belang en winstgevend voor zowel uitgevers als
adverteerders." - Arnaud Maillard, New Media Director, Eurosport
"Dankzij de snelheid en flexibiliteit van het comScore Digital Analytix
platform, heeft onze organisatie nu meer grip op de snel veranderende
online doelgroepen die op verschillende manieren media consumeren. De
innovatie van het integreren van bereiksmeting met het platform is
uniek en erg interessant voor EuroNews, voor het commercialiseren van
onze belangrijkste content. Wij juichen het initiatief van comScore
toe." - Olivier de Montchenu, Managing Director EuroNews Sales
"Het comScore Digital Analytix platform geeft ons de inzichten om onze
klantervaringen te verbeteren. De cross media mogelijkheden helpen ons
inzicht te krijgen in het veranderende consumentengedrag, onze online
strategieën aan te passen en onze business doelen te bereiken.''- Erik
de Gruijter, Manager Cross Media Intelligence, Wegener Media BV
(onderdeel van Mecom Group, een Europese onderneming met meer dan 300
titels en 200 websites)
"De nieuwe functionaliteiten van het Digital Analytix platform zijn erg
snel. Ik ben in het bijzonder verheugd met het feit dat rapport items
eenvoudig bewerkt kunnen worden in report builder met slechts één klik
en dat de ontvangst van data gewoon door kan blijven gaan, ook al zit
je in een andere tab. Helemaal top."- Daniel Froud, Customer Insight &
Business Intelligence Manager, HostelBookers
"De veranderingen die jullie hebben doorgevoerd in het nieuwe Digital
Anlytix platform zijn gewoon fantastisch." - Jagjeet Mann, Web
Analytics Manager, Ladbrokes eGaming
"De nieuwe user interface die geïntroduceerd is met de lancering van
Digital Analytix is snel en gebruiksvriendelijk - in het geheel, een
zeer positieve verandering." - Kelly McClean, Senior Web Analyst,
Cantos Communications (UK) LLP
Live Webinar op dinsdag 29 maart 2011
comScore zal een gratis webinar verzorgen op 29 maart 2011: "The
Evolution of Web Analytics". Tijdens deze sessie introduceren wij
comScore Digital Analytix(TM), de nieuwe generatie web analytics dat
het beste van bereiksmeting en web analytics combineert. In verband met
de verschillende tijdzones bieden wij twee sessies aan:
- Dinsdag 29 maart om 16:00 (Nederlandse tijd). Registreer hier:
https://www1.gotomeeting.com/register/145682888
- Dinsdag 29 maart om 19:00 (Nederlandse tijd). Registreer hier:
https://www1.gotomeeting.com/register/350766752
Over comScore
comScore, Inc. is wereldwijd leider in het meten van de digitale wereld
en is de favoriete bron van digitale business analytics. Kijk voor meer
informatie op http://www.comscore.com/companyinfo.
Belangrijke noot met betrekking tot toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat 'toekomstgerichte verklaringen' als bedoeld in
sectie 27A van de Amerikaanse Securities Act uit 1933 en sectie 21E van
de Amerikaanse Securities Exchange Act uit 1934, inclusief
verwachtingen betreffende de impact en de voordelen van het product
Digital Analytix(TM) voor comScore, financieel of anderszins. Deze
verklaringen omvatten risico's en onzekerheden die ervoor zouden kunnen
zorgen dat onze werkelijk behaalde resultaten materieel verschillen,
zoals onder meer: de eigenschappen en kenmerken van het product, de
snelheid waarmee de digitale marketing intelligence, online advertentie
en eCommerce markten zich ontwikkelen; de groei van internet als medium
voor handel, content, advertenties en communicatie; de toepassing van
nieuwe producten en methodologieën door de internet industrie,
inclusief bestaande en prospect klanten.
Raadpleeg voor nadere details over deze en andere risicofactoren,
comScore's meest recente kwartaalverslagen via formulier 10-Q,
jaarverslagen via formulier 10-K en overige rapporten die van tijd tot
tijd worden ingediend bij de Securities en Exchange Commissie (de
"SEC"). Deze kunnen aangevraagd worden via de website van de SEC
(http://www.sec.gov).
Aandeelhouders van comScore dienen niet te zeer te vertrouwen op deze
toekomstgerichte verklaringen, die slechts verwachtingen ten tijde van
het samenstellen van dit bericht weergeven. comScore is niet gehouden
om enige nieuwe of gewijzigde inzichten bekend te maken ten aanzien van
de hierin gebruikte toekomstgerichte verklaringen of ten aanzien van de
feiten of omstandigheden die aanleiding geven tot dergelijke
verklaringen.
comScore, Inc.
CONTACT: Helene Azevedo, comScore, Europe,
+33(0)1-7997-03-88,worldpress@comscore.com