Who is ‘john galt’? the game for the y-generation


Het Reizend Circus organiseert de meest innovatieve en spannendste Social Media Game van 2011

Heerlen, 20110314 -- Op 15 maart 2011 start de inschrijving voor een Social Media game. Dit is een ‘battle’ tussen een gelimiteerd aantal teams van de Y-generation. De deelnemers zijn voornamelijk studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland. Een team bestaat uit maximaal 3 personen. Zij gaan de strijd met elkaar aan op het internet. De ‘launch’ van de game is op 15 april 2011.

Opdracht is het creëren van de beste ‘fake’ online identiteit voor hun eigen ‘John Galt´, een karakternaam gebaseerd op de fictieve ondernemer uit het boek Atlas Shrugged van Ayn Rand (link). Het centrale doel van de game is het laten ontstaan van bewustwording bij de deelnemers over online gedrag en de gevolgen daarvan. 

Het idee is ontstaan naar aanleiding van een oproep van mevrouw Neelie Kroes aan de IT-industrie om software veiliger te maken. Volgens Eurocommissaris Kroes ligt de verantwoordelijkheid voor een veilig internetgebruik bij de ontwikkelaars. Het Reizend Circus vraagt zich af of deze verantwoordelijkheid niet hoofdzakelijk bij de gebruikers ligt. Met deze Social Media game raken jongeren vertrouwd met de kansen en gevaren van een online identiteit.

Over het Reizend Circus
Het Reizend Circus is een spontaan initiatief van vijf ondernemers (www.reizendcircus.nl). Een initiatief in het hart van de driehoek: bedrijfsleven, onderwijs en studenten. Hierdoor weten ze op een bijzondere wijze verbanden te leggen. Het is een gemêleerd team, ieder met een eigen achtergrond en specifieke kwaliteiten. Samen delen ze, samen verbinden ze, samen zijn ze het Reizend Circus. Het Reizend Circus komt tot de kern, boeit, confronteert en zet aan tot denken.






Ingezonden persbericht