Al 600.000 fans voor Belgische bomma's!

14/03/2011 07:46

Mortierbrigade

Op één week tijd werd een filmpje met 4 pittige Belgische oma's door een half miljoen mensen op YouTube bekeken (andere mediaplayers niet meegerekend).

Het succes is vooral te danken aan Facebook, waar tienduizenden mensen het met hun vrienden delen.

Maar ook de bloggers reageren enthousiast. Wereldwijd linken al een honderdtal blogs naar de film, en worden de Belgische oma's druk becommentarieerd. Momenteel wordt de film opgepikt in Japan, Rusland, Hongarije en Brazilië. Er is zelfs een versie opgedoken op het Chinese Tudou.com (de YouTube van China).

De bonkende bomma's zijn ook een succes op televisie. Ze kregen al aandacht in De Zevende Dag op één en waren een item op Jim.TV. Over de grens waren ze in Frankrijk te gast bij Culture Pub.

Volgende weken kan u ze aan het werk zien op Vitaya, VRT, VTM en het Nederlandse BNN.

Ter herinnering;

het filmpje is een remake van Benni Benassi's "Satisfaction" videoclip. De schaars geklede jonge vrouwen uit de originele film werden door het Belgische reclamebureau mortierbrigade vervangen door kranige 60+ dames. De boodschap die opdrachtgever Zij-Kant wou meegeven is duidelijk: door de loonkloof verdienen vrouwen minder dan mannen en moeten ze dus langer werken.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Link naar de film voor Equal Pay Day:

http://www.youtube.com/watch?v=m_aubcM-vIs

Link naar de originele clip voor Benni Benassi:

http://www.youtube.com/watch?v=V5bYDhZBFLA

Meer info:

mortierbrigade: Jens.mortier@mortierbrigade.com

Zij-Kant: vera.claes@zij-kant.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel