Fun is partner van inzamelactie Oxfam
09/03/2011 10:29
FUN BELGIUM NV
Fun neemt met veel plezier deel aan de Oxfam-inzamelactie van 14 tot 19 maart. Fun is samen met kledingspecialist e5 mode en schoenenhandel Avance één van de drie retailpartners die zijn schouders onder de grote inzamelactie zet. Klanten die herbruikbaar speelgoed binnenbrengen, krijgen daarvoor aan de kassa een speciale zak, die vervolgens op een pallet kan worden gedeponeerd. Per zak herbruikbaar speelgoed, krijgen de klanten een kortingbon van vijf euro. "Twee vliegen in één klap slaan is altijd leuk meegenomen voor de consument", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. "Klanten kunnen dankzij deze actie hun lenteschoonmaak combineren met het steunen van een goed doel."
De vrijetijdsketen draagt met een ruim assortiment aan speelgoed bij tot vele uren speelplezier voor Belgische kinderen, maar is zich ook sterk bewust van zijn maatschappelijke rol en van het feit dat het niet voor alle kinderen evident is om dankzij speelgoed aan hun persoonlijke ontwikkeling te werken. Kinderen die het minder goed hebben kunnen heel blij worden gemaakt met speelgoed dat voor andere kinderen al zijn diensten heeft bewezen maar nog in perfecte staat is.
Fun is het met steunen van gerichte goede doelen niet aan zijn proefstuk toe. In december 2010 liet de vrijetijdsketen zich ook nog opmerken door een doorgedreven sponsoring van het kinderrevalidatiecentrum van het Universitair Ziekenhuis Gent en via een schenking van een bedrag van 5.630 euro aan het West-Vlaamse Mivalti, een in Tielt gelegen centrum dat instaat voor de opvang van volwassenen met een handicap.
"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. "Sommigen nemen daarvoor dure woorden in de mond zoals corporate social rensponsability, maar het zijn niet de woorden waar het op aankomt, wel de daden. Een pragmatische en transparante aanpak staat bij ons altijd voorop. Die is ook aanwezig in de week van de Oxfam solidariteit. We zijn dan ook verheugd samen met E-5 Mode en Avance de inzamelactie van Oxfam te kunnen steunen en we hopen samen met Oxfam dat bestaande en nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in onze winkels zullen deponeren. We hebben daarvoor speciale pallets in de winkel geplaatst. We vragen de mensen met hun zakken naar de kassa te komen, daar hun kortingsbon in ontvangst te nemen en vervolgens het speelgoed te deponeren.
Het speelgoed moet herbruikbaar zijn
Herbruikbaar speelgoed is onder meer constructiespeelgoed, Playmobil en Lego, kinderboeken die niet beschadigd zijn, gezelschapsspellen waarin geen stukken ontbreken en in de originele doos. Groot buitenspeelgoed, fietsen en pluche komen om veiligheidsredenen niet in aanmerking. "We rekenen op het gezonde verstand van onze klanten om enkel speelgoed binnen te brengen dat perfect herbruikbaar is", besluit Bart Coeman.
Over FUN
Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en kerstdecoratie. In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop. Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft nu 33 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.
Fun, daar begint de pret.