Duits-Nederlandse Handelskamer
DNHK: Claudia Jansen nieuwe ledenmanager DNHK
Claudia Jansen is de nieuwe contactpersoon voor de meer dan 850
leden-bedrijven van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK). De
27-jarige is de opvolgster van Henning Rüder, die de ledenmarketing van
de Handelskamer meer dan twee jaar lang begeleid heeft.
De in het Duitse Wesel geboren Jansen is al meer dan negen jaar lang
thuis in beide landen. Na haar middelbare school koos zij voor de
binationale opleiding Nederland-Duitsland-studies, die zij in Nijmegen
en het Duitse Münster volgde. Sinds 2007 werkte Claudia Jansen voor het
marketingteam van de stad Den Haag, waar ze uiteindelijk een eigen team
onder haar hoede had.
"Vooral de internationale focus van de DNHK vind ik een uitdaging",
zegt Jansen. Ze is verantwoordelijk voor de begeleiding van de
ledenbedrijven uit beide landen. De Handelskamer heeft het met afstand
grootste netwerk in de Nederlands-Duitse zakenwereld. Onder de leden
zijn zowel internationale concerns als vele mkb-bedrijven, die
grensoverschrijdend werken of als dochteronderneming in het buurland
actief zijn. De DNHK is als vereniging georganiseerd en is zowel een
belangrijk dienstverlener alsook een belangenbehartiger voor de
economie in het buurland.
Claudia Jansen zal in de komende maanden het ledenprogramma van de
Handelskamer uitbouwen en de communicatie tussen de leden uitbreiden,
vooral door middel van evenementen, een vernieuwing van de
online-ledendatabank en een versterkt gebruik van social media.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer, Claudia Jansen, tel. 0031 (0)
70 3114 163, e-mail: c.jansen(at)dnhk.org