Gemeente Hulst
zoek naar bouwjaren
Op zoek naar bouwjaren
Gemeente Hulst inventariseert de bouwjaren van de panden in haar
gemeente in verband met de Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen.
In het kader van de Wet basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is
de gemeente Hulst op zoek naar de bouwjaren van verschillende panden in
de gemeente. Daartoe gaat er deze week een mailing uit naar vele
eigenaren/gebruikers om gegevens op te vragen dan wel te controleren.
De gemeente moet in verband met de BAG een aantal relevante gegevens te
registreren. Eén van deze gegevens is het bouwjaar van panden. De
gemeente kent niet van alle panden het bouwjaar. Daarom worden
momenteel de eigenaren dan wel bewoners van die panden waarvan het
bouwjaar niet gekend is of waar twijfel is over het bouwjaar, gevraagd
om hun medewerking te verlenen. Op die manier hoopt de gemeente alle
onbekende bouwjaren te achterhalen.
Het is een puur administratieve aanvulling, die op geen enkele manier
nadelige financiële gevolgen voor de eigenaar/bewoner heeft. In totaal
gaan er circa 10.000 brieven de deur uit. Het kan voorkomen dat -
vanwege de geautomatiseerde verwerking - er meerdere brieven op één
adres worden bezorgd.
De Wet basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) trad op 1 juli 2009
in werking.