Gemeente Hulst

zoek naar bouwjaren

Op zoek naar bouwjaren

Gemeente Hulst inventariseert de bouwjaren van de panden in haar gemeente in verband met de Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen.

In het kader van de Wet basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is de gemeente Hulst op zoek naar de bouwjaren van verschillende panden in de gemeente. Daartoe gaat er deze week een mailing uit naar vele eigenaren/gebruikers om gegevens op te vragen dan wel te controleren.

De gemeente moet in verband met de BAG een aantal relevante gegevens te registreren. Eén van deze gegevens is het bouwjaar van panden. De gemeente kent niet van alle panden het bouwjaar. Daarom worden momenteel de eigenaren dan wel bewoners van die panden waarvan het bouwjaar niet gekend is of waar twijfel is over het bouwjaar, gevraagd om hun medewerking te verlenen. Op die manier hoopt de gemeente alle onbekende bouwjaren te achterhalen.

Het is een puur administratieve aanvulling, die op geen enkele manier nadelige financiële gevolgen voor de eigenaar/bewoner heeft. In totaal gaan er circa 10.000 brieven de deur uit. Het kan voorkomen dat - vanwege de geautomatiseerde verwerking - er meerdere brieven op één adres worden bezorgd.

De Wet basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) trad op 1 juli 2009 in werking.