FloraHolland
Goed bezochte FloraHolland Trade Fair in Naaldwijk
FLORAHOLLAND NAALDWIJK, 14 maart 2011 (persbericht) - Kijken,
vergelijken, inspiratie opdoen en orders plaatsen. Dat waren de
belangrijkste ingrediënten voor beursbezoekers van de afgelopen week
gehouden FloraHolland Trade Fair Naaldwijk. De FloraHolland Trade Fair
is voornamelijk gericht op de groothandel en de detailhandel en is ook
een belangrijk relatie-evenement. Tijdens de beurs laten aanvoerders
van FloraHolland zien wat zij in huis hebben. Bloemen, planten,
productconcepten, trendpresentaties, noviteiten; ze waren allemaal te
zien in de circa vijfhonderd stands en op de pleinen.
Gericht bezoek en tevreden over orders
Kwekerij Bart Bakker Orchids stond voor het eerst op de Trade Fair in
Naaldwijk. Bakker Orchids toont een `kant-en-klaar'-concept met
orchidee. "Op deze beurs loopt gericht publiek met concrete aanvragen
en orders. Deelname is zeker voor herhaling vatbaar", zegt hij. Dat
wordt onderstreept door de bemanning van de stand van kwekerij Muison,
waar deze week een aantal orders is geschreven. Muison showde in hun
stand twee nieuwe soorten hortensia, waaronder een hang-hortensia.
Exclusieve producten, concepten voor segmenten en noviteiten
Veel interesse was er voor het FloraHolland `Premium Square', dit jaar
nieuw op de beurs. Hier stonden zo'n 150 inzendingen van exclusieve
producten die verkrijgbaar zijn via de klokverkoop van de verschillende
vestigingen van FloraHolland.
De segmentgerichte aanpak van FloraHolland Connect was te zien op het
Segmentenplein. Inspiratie geven om samen te ondernemen was het
hoofddoel van dit plein. Voor de vier segmenten groothandel,
tuincentra, fullservice supermarkt en bouwmarkt werden hier praktisch
toepasbare ideeën en concepten getoond. Er werd enthousiast gereageerd
op de presentaties gericht op onderscheidend vermogen.
Op de beurs waren ook veel noviteiten te zien. Zo'n 42 inzendingen
gloednieuwe producten die de komende tijd geïntroduceerd worden of de
laatste weken geïntroduceerd zijn. FloraHolland bracht tijdens de beurs
ook haar elektronische aanbodsdiensten FloraHolland e-Trade en
PlantConnect.nl onder de aandacht. Medewerkers van FloraHolland gingen
met een iPad de paden in om bezoekers deze digitale diensten toe te
lichten.
Prijzen voor topproducten en origineelste stand
Tijdens de VKC-keuring werden producten op handelskwaliteit gekeurd. De
jury bestond uit in- en verkopers die elke dag met bloemen en planten
werken. De winnaars in de vier categorieën zijn:
- exclusieve rozen: Velden Roses met White Naomi (9.80 pnt)
- standaardrozen: Maria Rosa met Testarossa (9.61 pnt)
- blad-planten: J. de Groot met Calathea Roseo Picta `Little
Princess' (9.50 pnt)
- bloeiende planten: Kwekerij Slijkerman met Kalanchoë Indian Summer
(9.75 pnt).
Gerard de Wagt van de VKC kondigde aan dat bij de volgende
keuring tijdens de FloraHolland
Trade Fair meer gewassen gekeurd zullen worden.
De originaliteitsprijs van de FloraHolland Trade Fair Naaldwijk 2011 is
gewonnen door Hoogendoorn Stephanotis. Volgens de VKC was dit de stand
met de beste uitstraling. Hoogendoorn ontving zijn prijs tijdens het
Trade Fair Cafe op donderdagmiddag uit handen van veilingvoorzitter
Bernard Oosterom.
Volgende beurzen
Op woensdag 13 en donderdag 14 april organiseert FloraHolland de
FloraHolland Spring Fair in Aalsmeer. Op deze handelsbeurs ligt de
nadruk op het seizoensaanbod van perk- en kuipplanten. Daarna vindt op
8 en 9 juni in Rijnsburg de FloraHolland Summer Fair plaats. Daar is
een compleet aanbod te zien van snijbloemen. De volgende grote
internationale handelsbeurs is de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer, die
plaatsvindt in de eerste week van november, tijdens de International
Horti Week.
BR>
Noot voor de redactie/