FloraHolland


Goed bezochte FloraHolland Trade Fair in Naaldwijk
FLORAHOLLAND NAALDWIJK, 14 maart 2011 (persbericht) - Kijken, vergelijken, inspiratie opdoen en orders plaatsen. Dat waren de belangrijkste ingrediënten voor beursbezoekers van de afgelopen week gehouden FloraHolland Trade Fair Naaldwijk. De FloraHolland Trade Fair is voornamelijk gericht op de groothandel en de detailhandel en is ook een belangrijk relatie-evenement. Tijdens de beurs laten aanvoerders van FloraHolland zien wat zij in huis hebben. Bloemen, planten, productconcepten, trendpresentaties, noviteiten; ze waren allemaal te zien in de circa vijfhonderd stands en op de pleinen.

Gericht bezoek en tevreden over orders
Kwekerij Bart Bakker Orchids stond voor het eerst op de Trade Fair in Naaldwijk. Bakker Orchids toont een `kant-en-klaar'-concept met orchidee. "Op deze beurs loopt gericht publiek met concrete aanvragen en orders. Deelname is zeker voor herhaling vatbaar", zegt hij. Dat wordt onderstreept door de bemanning van de stand van kwekerij Muison, waar deze week een aantal orders is geschreven. Muison showde in hun stand twee nieuwe soorten hortensia, waaronder een hang-hortensia.

Exclusieve producten, concepten voor segmenten en noviteiten Veel interesse was er voor het FloraHolland `Premium Square', dit jaar nieuw op de beurs. Hier stonden zo'n 150 inzendingen van exclusieve producten die verkrijgbaar zijn via de klokverkoop van de verschillende vestigingen van FloraHolland.
De segmentgerichte aanpak van FloraHolland Connect was te zien op het Segmentenplein. Inspiratie geven om samen te ondernemen was het hoofddoel van dit plein. Voor de vier segmenten groothandel, tuincentra, fullservice supermarkt en bouwmarkt werden hier praktisch toepasbare ideeën en concepten getoond. Er werd enthousiast gereageerd op de presentaties gericht op onderscheidend vermogen. Op de beurs waren ook veel noviteiten te zien. Zo'n 42 inzendingen gloednieuwe producten die de komende tijd geïntroduceerd worden of de laatste weken geïntroduceerd zijn. FloraHolland bracht tijdens de beurs ook haar elektronische aanbodsdiensten FloraHolland e-Trade en PlantConnect.nl onder de aandacht. Medewerkers van FloraHolland gingen met een iPad de paden in om bezoekers deze digitale diensten toe te lichten.

Prijzen voor topproducten en origineelste stand Tijdens de VKC-keuring werden producten op handelskwaliteit gekeurd. De jury bestond uit in- en verkopers die elke dag met bloemen en planten werken. De winnaars in de vier categorieën zijn:
- exclusieve rozen: Velden Roses met White Naomi (9.80 pnt)
- standaardrozen: Maria Rosa met Testarossa (9.61 pnt)
- blad-planten: J. de Groot met Calathea Roseo Picta `Little Princess' (9.50 pnt)

- bloeiende planten: Kwekerij Slijkerman met Kalanchoë Indian Summer (9.75 pnt).

Gerard de Wagt van de VKC kondigde aan dat bij de volgende keuring tijdens de FloraHolland
Trade Fair meer gewassen gekeurd zullen worden.

De originaliteitsprijs van de FloraHolland Trade Fair Naaldwijk 2011 is gewonnen door Hoogendoorn Stephanotis. Volgens de VKC was dit de stand met de beste uitstraling. Hoogendoorn ontving zijn prijs tijdens het Trade Fair Cafe op donderdagmiddag uit handen van veilingvoorzitter Bernard Oosterom.

Volgende beurzen
Op woensdag 13 en donderdag 14 april organiseert FloraHolland de FloraHolland Spring Fair in Aalsmeer. Op deze handelsbeurs ligt de nadruk op het seizoensaanbod van perk- en kuipplanten. Daarna vindt op 8 en 9 juni in Rijnsburg de FloraHolland Summer Fair plaats. Daar is een compleet aanbod te zien van snijbloemen. De volgende grote internationale handelsbeurs is de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer, die plaatsvindt in de eerste week van november, tijdens de International Horti Week.

BR>

Noot voor de redactie/