Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)


PERSBERICHT

Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt voor taxi

Per 1 maart 2011 zijn reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi, met steun van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een onafhankelijk klachtenmeldpunt voor taxi gestart. Zij hebben hiervoor een aparte stichting opgericht. Lia Roefs, oud-kamerlid van de PvdA en in die hoedanigheid jarenlang nauw betrokken geweest bij taxi aangelegenheden, is voorzitter van de stichting.

"Met de oprichting van het meldpunt nemen de betrokken partijen hun verantwoordelijkheid om de afhandeling van klachten van reizigers over taxiritten te verbeteren. Het meldpunt moet een pro-actieve rol gaan spelen bij het begeleiden van reizigers en het opvolgen van de afhandeling van klachten bij ondernemers", aldus voorzitter Roefs.

Bij het meldpunt kunnen reizigers terecht met klachten over hun taxirit. Via de website www.taxiklacht.nl of telefonisch via 0900 - 2021881. In eerste instantie zal de vervoerder gevraagd worden de klacht af te handelen. Het meldpunt volgt deze afhandeling vervolgens op de voet. Het begeleidt reizigers zo nodig bij het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie Taxivervoer. Het meldpunt maakt kwartaalrapportages over de ontvangen klachten en de afhandeling ervan en informeert (lokale) overheden en toezichthouders. Pagina geplaatst: 14 maart 2011