Voorjaarsbeurs Trade Mart Utrecht: Kennis- en inkoopplatform

Publicatiedatum: 21-01-2011

De Voorjaarsbeurs van Trade Mart Utrecht, kennis- en inkoopplatform voor detaillisten, vindt dit jaar plaats van 13 tot en met 15 maart 2011 in het Beatrixgebouw. De speciaal geopende zevende etage staat tijdens de beurs in het teken van maatschappelijk verantwoord inkopen. Trade Mart Campus is voor het eerst op deze etage te vinden. Specialisten staan hier klaar om winkeliers te helpen met hun ondernemersvraagstukken. Tevens is plaats ingeruimd voor nieuwe, jonge ontwerpers door middel van het Designplaza. Het overkoepelende thema van de Voorjaarsbeurs is PUUR. Bezoekende winkeliers krijgen in de vorm van een duurzame shopper een puur cadeau mee naar huis.

Naast inkoopcentrum wordt De Voorjaarbeurs met toevoeging van Trade Mart Campus een kenniscentrum voor de detaillist. Tal van bedrijven geven hier informatie over ondernemers- en praktische vraagstukken. Onder andere de onderwerpen verlichting (www.power-light.nl), interieurbouw (www.vleugel.nl), winkelpresentatiesystemen (www.shopmade.nl), reclame (www.media10.nl) en shopperonderzoek (www.maxyourshop.nl) komen aan bod. Trade Mart Utrecht wil zich op deze manier verder manifesteren als een compleet retailplatform.

Maatschappelijk Verantwoord Inkopen
De gastexposanten van de zevende etage bieden een keur aan duurzame producten. Op het trendplein zijn de nieuwste duurzame producten bij elkaar gebracht. Deze producten zijn in de stands te herkennen aan een speciale sticker. Boxo (www.boxo.nl), bekend van de reiswaaier, is een voorbeeld hiervan en introduceert een nieuwe duurzame reisaccessoireslijn voor vrouwen. Een handige reistas, sieradentasje, paspoorthoes en toilettas zijn voorbeelden van producten uit de collectie. More Than Hip (www.morethanhip.nl) verkoopt lifestyleproducten met een stijlvol design met een duurzaam karakter. Zo hebben zij de tassen en accessoires gemaakt van hergebruikte binnenbanden van vrachtauto's. Deze lijn is genaamd Cyclus. Daarnaast staat de winnaar van de Retail Design Award 2005 van Trade Mart Utrecht, By-Lin (www.bylin.nl), met onder andere de bekende Tulpentas op de Voorjaarsbeurs.

Jonge ontwerpers
Ook de Designhoek is nieuw tijdens de Voorjaarsbeurs. Jonge ontwerpers krijgen de kans om zelfontworpen producten aan bezoekers te tonen. Tegendraads is het bedrijf van student Industrieel Ontwerpen en borduurkunstenaar Thijs van Buuren. Deze 23-jarige designer bewijst met zijn hippe t-shirt ontwerpen dat borduren niet ouderwets hoeft te zijn. Flinck Amsterdam wordt gerund door de twee zussen Simone Beerepoot& Susanne Kappetein, die samen nieuwe lifestyle producten ontwikkelen, zoals slimme tassen en opbergers. Nicoline Goud- en Zilveratelier is van Nicoline van Boven. Zij is een talentvolle juweelontwerpster die autonoom en in opdracht sieraden maakt. Haar stijl kenmerkt zich door de ogenschijnlijk simpele technieken, organisch, zonder opsmuk. Meer informatie via www.tegendraads.eu, www.flinck-amsterdam.com en www.juweelontwerpster.nl

Fashion & Trends
Modellen van MCP verzorgen een catwalkshow met noviteiten van exposanten Fashion Accessoires van de tweede etage. Biologische en pure producten zijn te vinden op de derde etage Kitchen &Dining. Met een speciale noviteitenshow worden nieuwe producten van exposanten onder de aandacht gebracht. Professionele koks laten op de beursvloer zien hoe via het puur natuur principe wordt gekookt.

De seizoenen door
De exposanten van de 4e etage Home & Living nemen bezoekers terug naar het witte Kerstgevoel van vorig jaar. Op een trendplein is te zien wat de trends worden voor de feestdagen in december. Natuurlijk hebben de gepresenteerde producten een landelijke en gezellige uitstraling. Toch meer op zoek naar trendy en zomerse huisproducten? Dan is de vijfde etage Home & Living het juiste adres. Ook hier is een trendplein en neemt een DJ de bezoeker met zomerse klanken mee naar warmere oorden.

-.-.-.-.-.-.-.-

Noot voor de redactie,