Vlaamse Overheid
Nieuwsbericht van de Vlaamse overheid van donderdag 10 maart 2011
700.000 oproepen op gratis nummer 1700
Jaarverslag 2010 - Contactpunt Vlaamse Infolijn
In 2010 kreeg 1700, het gratis infonummer van de Vlaamse overheid, 707.454 telefonische oproepen te verwerken, 100.000 meer dan in 2009. Daarnaast liepen nog eens 22.891 e-mails en 4.317 vragen via chat binnen bij 1700. De meeste vragen gingen over school- en studietoelagen, de Vlaamse aanmoedigingspremies voor tijdskrediet en de onroerende voorheffing.
1700 is het eerste aanspreekpunt waar burgers, bedrijven, en organisaties terechtkunnen voor informatie over de Vlaamse overheid. Het gratis nummer staat centraal in de werking van het Contactpunt Vlaamse Infolijn. Naast 1700 beheert het Contactpunt nog acht andere infolijnen van de Vlaamse overheid, zoals De LijnInfo, de Kind en Gezin-lijn en de Taaltelefoon. In 2010 waren alle lijnen samen goed voor 1.731.430 contacten, gemiddeld 4.744 per dag.
Het Contactpunt Vlaamse Infolijn beheert ook Vlaanderen.be, de portaalsite van de Vlaamse overheid. Vorig jaar werd de site www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be) bezocht door 1.769.701 internetgebruikers, gemiddeld 4.848 per dag.
Al die resultaten worden verder toegelicht in het Jaarverslag 2010 van het Contactpunt Vlaamse Infolijn. Het jaarverslag is alleen elektronisch beschikbaar op www.vlaanderen.be/infolijn (http://www.vlaanderen.be/infolijn) in de rubriek 'Resultaten'.
Kijk ook op www.vlaanderen.be/infolijn (http://www.vlaanderen.be/infolijn).