Duurder pretpark jaagt bezoeker naar kortingswebsites


Utrecht, 20110310 -- Nu de toegangsprijzen van verschillende grote pretparken wederom zijn verhoogd, is de jacht op korting geopend. Consumenten bezoeken massaal kortingswebsites om vele euro’s te besparen.

Vincent Heidinga, directeur van kortingswebsite www.Uitmetkorting.nl, merkte de toegenomen aandacht voor zijn website op. Ten opzichte van vorige week is het aantal bezoekers op de website verdubbeld.

Enige optie
De verdubbeling is een gevolg van oriënterende consumenten. Het aankomende pretparkseizoen trekt deze groep naar de kortingswebsites. ‘Nu de prijzen hoger zijn, denken de potentiële pretparkbezoekers twee keer na voordat ze een kaartje kopen’, aldus Heidinga. ‘Met de nieuwe prijsstijging is een dagje uit voor steeds minder mensen mogelijk. Toegangskaartjes met korting zijn voor sommige gezinnen de enige optie om er even tussenuit te kunnen’, vervolgt hij.

Schokgolf
De Efteling spant de kroon in de recente prijsstijging. Het pretpark veroorzaakte in de media een ware schokgolf. Met de nieuwe prijs van 34 euro in het hoogseizoen is de Efteling het duurste attractiepark van Nederland. Volgens Heidinga gaan de duurdere toegangskaartjes de parken geen bezoekers kosten: ‘De grote parken zullen nog steeds veel bezoekers trekken. De prijsstijging is een gevolg van investeringen in nieuwe attracties. De nieuwe trekpleisters zullen juist weer veel nieuwe bezoekers tot gevolg hebben.’

Toegankelijk
Om de pretparken voor iedereen toegankelijk te houden, zoekt Uitmetkorting.nl de komende weken extra kortingen voor de parken met een duurder kaartje. Heidinga sluit af met een tip aan alle attractieparken: ‘Verlaag de prijzen in het laagseizoen, zo blijft een dagje uit voor iedereen een betaalbare vorm van ontspanning.’

Uitmetkorting.nl