Nieuw: Sjoez.nl nu ook voor Kids
Amsterdam, 20110310 -- Sjoez.nl start per direct met de online verkoop van kinderschoenen. De collectie bestaat uit “must haves” en trendy modellen van nieuwe merken en bekende merken als Cruijff, Le Coq Sportif, K3 sneakers, Tommy Hilfiger, Esprit en Gaastra. De trend voor dit voorjaar is vooral Marine look en veel sneakers in lichte kleuren en ruitjes. Bovendien keren de espadrilles weer terug in het modebeeld.
“De kinderen bepalen en de ouders betalen. Dit is voor veel Nederlanders een zeer herkenbare situatie. Wij signaleren dat ouders niet meer zo graag met hun kinderen naar de winkel gaan. Kinderschoenen worden in toenemende mate door ouders online gekocht. Sjoez.nl speelt op deze ontwikkeling in met ons nieuwe online aanbod in kinderschoenen”, aldus Rubin van der Heide, general manager van Sjoez.nl.
De maten van de kinderschoenencollectie van Sjoez.nl variëren van maat 25 t/m 39. Criteria als kwaliteit, betaalbaarheid en variatie spelen zoals klanten verwachten een prominente rol bij de selectie en samenstelling van de collectie.
Over Sjoez.nl:
Sjoez.nl is dé online schoenenwinkel met een goed geselecteerd assortiment dames- en herenschoenen van verschillende bekende merken, waaronder Bitter, Cruyff, dr. Adams, Van Dalen, Pantofola d’Oro, Hugo Boss, McGregor, Le Coq Sportif, Tommy Hilfiger, Timberland, Blackstone, Esprit en Ellesse.
De doelgroep van Sjoez is breed. De focus ligt op de consument tussen de 20 en 50 jaar. De klanten van Sjoez zijn iets hoger opgeleid en verdienen bovenmodaal. Een ruim percentage zijn tweeverdieners die steeds meer interesse krijgen in het kopen op internet. Daarom besteedt Sjoez.nl veel tijd en aandacht aan de assortimentselectie. Het zorgvuldig inspelen op de wensen van de modebewuste Nederlander is op deze wijze gewaarborgd.
Service voor de klant staat bij Sjoez.nl hoog in het vaandel. Bestellingen boven de Euro 50,- worden gratis thuisbezorgd; bestellingen geplaatst vóór 15.00 uur heb je de volgende werkdag in huis. Eventuele retourzendingen zijn gratis binnen 14 dagen na aankoopdatum. Voor alle aankopen is er een garantieperiode van 6 maanden. Of het nu gaat om een kapotte hak van een pump of een defecte rits aan een dameslaars. Sjoez.nl biedt klanten altijd een oplossing.
Het assortimentsselectieproces wordt gevoed door enerzijds locale en internationale ontwerpers, fabrikanten en trends en anderzijds ingegeven door wensen en behoeften van Nederlandse klanten. Met de keuze voor kantoorlocatie in de regio Amsterdam is binding van Sjoez.nl met modebewuste klanten verzekerd. Want de Amerikaanse Global Language Monitor (augustus 2010) laat zien dat Amsterdam is gestegen naar de zesde plaats in de top tien van Europese Modesteden en met deze notering steden als Berlijn en Rome passeert.
Online-verkoop van schoenen en kleding groeit explosief. Op basis van recent onderzoek wordt de totale markt in Nederland geschat op twee miljard (online & offline). De totale markt (online & offline) voor het segment waarin Sjoez.nl zal opereren is ca. één miljard. De totale internetmarkt wordt op basis van dit laatste cijfer ingeschat op 15 à 20 % (150 – 200 miljoen).