Ingezonden persbericht


Zwanenberg introduceert handige
10-plaksverpakking vleeswaren en kaas

Almelo, 10 maart 2011 - Om de liefhebber van hartig broodbeleg nog beter te bedienen, introduceert Zwanenberg Food Group tijdens de vakbeurs Zorgtotaal (16-18 maart 2011) een nieuw verpakkingsconcept voor gesneden vleeswaren en kaas. Hiermee beantwoordt Zwanenberg aan de groeiende vraag vanuit de zorgsector naar gemak, keuze en variatie voor de gasten.

De zorgsector is aan het veranderen. Beleving, gemak en gastvrijheid staan steeds meer centraal in de zorg. De huidige en toekomstige cliënt en patiënt bepalen zelf wat zij willen. Er is sprake van meer maatwerk en een omslag naar kleinschaliger wonen. Eten en drinken spelen hierbij een belangrijke rol; zo heeft iedere gast zijn of haar specifieke wensen op het gebied van broodbeleg.

Nieuwe 10-plaksverpakking

Zwanenberg Foodservice speelt in op deze ontwikkelingen met een nieuwe 10-plaksverpakking. Michel Schuirink van Zwanenberg Foodservice licht toe: 'Deze verpakking is afgestemd op het aantal bewoners in een kleinschalige woongroep. Door de hersluitbaarheid zijn geopende verpakkingen goed te bewaren in de koelkast. Dit heeft als voordeel dat er ook meerdere verpakkingen tegelijkertijd geopend kunnen zijn, zonder dat dit gevolgen heeft voor de versheid. Dit biedt de bewoners meer keuze en variatie in hartig beleg. Bovendien is de verpakking voorzien van een EAN-code. Daardoor kan zij ook worden aangeboden in ziekenhuiswinkels; ideaal voor zowel cliënten en patiënten als bezoekers.'

Het nieuwe verpakkingsconcept voor voorgesneden vleeswaren en kaas beleeft zijn primeur op de vakbeurs Zorgtotaal. Deze vakbeurs biedt professionals uit de zorg een unieke gelegenheid om in de Zwanenberg-stand (hal 10, stand E018) kennis te maken met het nieuwe 10-plaksconcept. Zwanenberg Foodservice biedt met het 10-plaksconcept een uitgebreid assortiment topkwaliteit vleeswaren en kaas; boterhambeleggend in één plak, en een vast aantal plakken per verpakking. De hersluitbare verpakking met Easy Opening garandeert optimale hygiëne, gemak en ruimtebesparing.

Over Zorgtotaal

Van 16 tot en met 18 maart 2011 vindt in de Jaarbeurs Utrecht Zorgtotaal 2011 plaats. Zorgtotaal is de grootste vakbeurs in Nederland voor professionals die werkzaam zijn in de zorgsector. De beurs biedt een compleet aanbod van de nieuwste producten en diensten voor intramurale zorg en thuiszorg. Zorgtotaal bestaat uit de segmenten revalidatie, verpleging, voeding, facilitair en technologie.

Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Foodservice is onderdeel van Zwanenberg Food Group. Met een boterhambeleggend assortiment traditionele vleeswaren en kaas, hartige snacks en hartige maaltijdcomponenten biedt Zwanenberg innovatieve oplossingen voor elk moment van de dag. Met 1.600 medewerkers en een jaaromzet van ¤ 350 miljoen behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden), Zwanenberg en Kips' (in Nederland). Zwanenberg levert ook een aantal bekende private labels en heeft sterke posities opgebouwd in de retail en in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via benzinestations en dergelijke), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren.

Zorgtotaal 2011

Plaats: Jaarbeurs Utrecht

Data: 16 tot en met 18 maart 2011

Openingstijden: woensdag 16 en donderdag 17 maart 2011: van 10.00 tot 17.00 uur vrijdag 18 maart: van 10.00 tot 16.00 uur.

Standnummer ZFG: hal 10, stand E018

Beeld (vrij van copyrights): nieuwe 10-plaksverpakkingen van Zwanenberg.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht