scherpt dienstverlening aan
Heerenveen scherpt dienstverlening aan
Dienstverlening is in Heerenveen één van de belangrijkste speerpunten
voor de komende jaren. Technische ontwikkelingen en nieuwe inzichten
zorgen ervoor dat dienstverlening beter en sneller kan worden
uitgevoerd. Heerenveen zoekt hierbij naar samenwerking, maakt slim
gebruik van digitalisering en richt zich op specifieke doelgroepen.
Nieuwe technische mogelijkheden maken een verbetering van de
dienstverlening mogelijk. Het opvragen van informatie en het aanvragen
van een groot deel van (eenvoudige) producten moet zowel aan de balie
als via de website mogelijk zijn.
Wethouder Coby van der Laan onderschrijft dit. "Als gemeente hebben we
dienstverlening hoog in het vaandel staan. Nieuwe digitale
mogelijkheden bieden nog meer kansen tot verbetering."
Samenwerking zorgt ook voor logische dienstverlening. Heerenveen wil
hiervoor meer gaan samenwerken met andere organisaties. Waardoor
gemeentelijke dienstverlening ook buiten het gemeentehuis kan
plaatsvinden.
De visie op dienstverlening komt voort uit het programmaplan Eén in
Dienstverlening. Eind maart bespreekt de Heerenveense gemeenteraad de
dienstverleningsvisie.
Gemeente Heerenveen