Gemeente Heerenveen

scherpt dienstverlening aan

Heerenveen scherpt dienstverlening aan

Dienstverlening is in Heerenveen één van de belangrijkste speerpunten voor de komende jaren. Technische ontwikkelingen en nieuwe inzichten zorgen ervoor dat dienstverlening beter en sneller kan worden uitgevoerd. Heerenveen zoekt hierbij naar samenwerking, maakt slim gebruik van digitalisering en richt zich op specifieke doelgroepen.

Nieuwe technische mogelijkheden maken een verbetering van de dienstverlening mogelijk. Het opvragen van informatie en het aanvragen van een groot deel van (eenvoudige) producten moet zowel aan de balie als via de website mogelijk zijn.

Wethouder Coby van der Laan onderschrijft dit. "Als gemeente hebben we dienstverlening hoog in het vaandel staan. Nieuwe digitale mogelijkheden bieden nog meer kansen tot verbetering."

Samenwerking zorgt ook voor logische dienstverlening. Heerenveen wil hiervoor meer gaan samenwerken met andere organisaties. Waardoor gemeentelijke dienstverlening ook buiten het gemeentehuis kan plaatsvinden.

De visie op dienstverlening komt voort uit het programmaplan Eén in Dienstverlening. Eind maart bespreekt de Heerenveense gemeenteraad de dienstverleningsvisie.