Gemeente Uithoorn


Goede score klanttevredenheidsonderzoek Werk en Inkomen (G2)

Eind 2010 is er klanttevredenheidsonderzoek afgenomen onder de cliënten van het cluster Werk en Inkomen. Het is voor de gemeenten Aalsmeer-Uithoorn (G2) van groot belang om te weten hoe cliënten over de dienstverlening denken. In dit rapport worden de prestaties van het cluster Werk en Inkomen vergeleken met die van 12 andere gemeenten in Nederland (de referentiegroep).Zo zien we de sterke en minder sterke punten van onze dienstverlening en wordt duidelijk inzichtelijk gemaakt wat er nog verbeterd kan worden.

Onderzoeksresultaten

De algemene dienstverlening van het cluster Werk en Inkomen scoort een 7,7 dit is hoger dan de referentiegroep (7,3).

Cliëntcontact en informatievoorziening

De cliënten zijn zeer tevreden over klantvriendelijkheid; de behandeling aan de balie (8,2) en behandeling aan telefoon (8,1) worden positief beoordeeld. De openingstijden van de balie (7,1) worden iets lager gewaardeerd. Inmiddels (vanaf 1 januari 2011) zijn de inloopspreekuren en de telefonische spreekuren verruimd. De cliënten zijn erg positief over de duidelijkheid van het informatiemateriaal en waarderen de volgende punten met een 7,5:

* het taalgebruik in de folders en formulieren;
* de snelheid waarmee ze antwoorden krijgen op hun vragen.

In vergelijking met de referentiegroep scoort het G2 samenwerkingsverband Aalsmeer- Uithoorn op het gebied van informatievoorziening op alle aspecten hoger. Ook waarderen cliënten de inspanningen die uitgevoerd worden om ze te attenderen om de verschillende minimaregelingen (7,4).

Verbeteringen

In het rapport worden ook nog enkele verbeterpunten aangedragen. Het meest genoemde verbeterpunt is dat mensen vinden dat er teveel formulieren en kopieën aangeleverd moeten worden voor een aanvraag. Het cluster Werk en Inkomen gaat uitzoeken hoe de papieren rompslomp verminderd kan worden. Kortom, cliënten van het cluster Werk en Inkomen zijn zeer tevreden, er worden over de gehele linie hogere scores gehaald dan de referentiegroep.

Het cluster Werk en Inkomen blijft continu haar best doen om de klanttevredenheid op niveau te houden.

Contactgegevens

Gemeente Uithoorn
Laan van Meerwijk 16
1423 AJ Uithoorn
Postbus 8
1420 AA Uithoorn
Tel: 0297-51 31 11
Fax: 0297-51 32 22

E-mail: gemeente@uithoorn.nl