Goede score klanttevredenheidsonderzoek Werk en Inkomen (G2)
Eind 2010 is er klanttevredenheidsonderzoek afgenomen onder de cliënten
van het cluster Werk en Inkomen. Het is voor de gemeenten
Aalsmeer-Uithoorn (G2) van groot belang om te weten hoe cliënten over
de dienstverlening denken. In dit rapport worden de prestaties van het
cluster Werk en Inkomen vergeleken met die van 12 andere gemeenten in
Nederland (de referentiegroep).Zo zien we de sterke en minder sterke
punten van onze dienstverlening en wordt duidelijk inzichtelijk gemaakt
wat er nog verbeterd kan worden.
Onderzoeksresultaten
De algemene dienstverlening van het cluster Werk en Inkomen scoort een
7,7 dit is hoger dan de referentiegroep (7,3).
Cliëntcontact en informatievoorziening
De cliënten zijn zeer tevreden over klantvriendelijkheid; de
behandeling aan de balie (8,2) en behandeling aan telefoon (8,1) worden
positief beoordeeld. De openingstijden van de balie (7,1) worden iets
lager gewaardeerd. Inmiddels (vanaf 1 januari 2011) zijn de
inloopspreekuren en de telefonische spreekuren verruimd. De cliënten
zijn erg positief over de duidelijkheid van het informatiemateriaal en
waarderen de volgende punten met een 7,5:
* het taalgebruik in de folders en formulieren;
* de snelheid waarmee ze antwoorden krijgen op hun vragen.
In vergelijking met de referentiegroep scoort het G2
samenwerkingsverband Aalsmeer- Uithoorn op het gebied van
informatievoorziening op alle aspecten hoger. Ook waarderen cliënten de
inspanningen die uitgevoerd worden om ze te attenderen om de
verschillende minimaregelingen (7,4).
Verbeteringen
In het rapport worden ook nog enkele verbeterpunten aangedragen. Het
meest genoemde verbeterpunt is dat mensen vinden dat er teveel
formulieren en kopieën aangeleverd moeten worden voor een aanvraag. Het
cluster Werk en Inkomen gaat uitzoeken hoe de papieren rompslomp
verminderd kan worden. Kortom, cliënten van het cluster Werk en Inkomen
zijn zeer tevreden, er worden over de gehele linie hogere scores
gehaald dan de referentiegroep.
Het cluster Werk en Inkomen blijft continu haar best doen om de
klanttevredenheid op niveau te houden.
Contactgegevens
Gemeente Uithoorn
Laan van Meerwijk 16
1423 AJ Uithoorn
Postbus 8
1420 AA Uithoorn
Tel: 0297-51 31 11
Fax: 0297-51 32 22
E-mail: gemeente@uithoorn.nl