Reaal
Utrecht, 8 maart 2011
REAAL past compensatieregeling aan in voordeel van klant
Maandag 7 maart was REAAL directeur Bart Janknegt te zien in een
interview met Antoinette Hertsenberg voor het programma Tros Radar. In
het interview ging hij in op de vraag wat SNS REAAL, naast de
compensatieregeling, extra doet om klanten met een
beleggingsverzekering te helpen. Dit zijn in het kort de hoofdpunten
uit het gesprek:
* REAAL gaat verder met het doorvoeren van productverbeteringen in
het belang van klanten. Inmiddels beleggen zoân 250.000 klanten in
nieuwe en goedkopere beleggingsfondsen.
* REAAL wil dat klanten nagaan hoe zij hun situatie kunnen
verbeteren. We gaan ze er daarom nog nadrukkelijker op wijzen dat
zij contact moeten opnemen met de financieel adviseur om te
bekijken of het product nog past bij de persoonlijke (financiële)
situatie. Het kan nuttig zijn het bestaande product aan te passen,
maar misschien is het beter over te stappen naar een ander product.
* REAAL vindt dat klanten die beter kunnen overstappen naar een ander
product daar ook de gelegenheid voor moeten krijgen. Als de klant
kiest voor een ander product van REAAL dan brengen wij geen
afkoopkosten in rekening. Stapt de klant over naar een andere
verzekeraar? Dan brengen wij maximaal ⬠100 in rekening.
* REAAL biedt klanten directe compensatie. We voegen het
compensatiebedrag dat tot nu toe is opgebouwd direct toe aan de
waarde van de verzekering. Over de wijze waarop we dit gaan doen
gaan we binnenkort opnieuw in gesprek met de stichtingen.
Hoe nu verder?
REAAL werkt de gevolgen van deze extra maatregelen nu verder uit. Op de
speciale themapagina op deze website informeren wij u over de
ontwikkelingen.
Uitzending gemist?
Heeft u de uitzending gemist? Op de website van Tros Radar vindt u de
uitzending van maandag 7 maart en het interview met Bart Janknegt.