Reaal



Utrecht, 8 maart 2011

REAAL past compensatieregeling aan in voordeel van klant

Maandag 7 maart was REAAL directeur Bart Janknegt te zien in een interview met Antoinette Hertsenberg voor het programma Tros Radar. In het interview ging hij in op de vraag wat SNS REAAL, naast de compensatieregeling, extra doet om klanten met een beleggingsverzekering te helpen. Dit zijn in het kort de hoofdpunten uit het gesprek:

* REAAL gaat verder met het doorvoeren van productverbeteringen in het belang van klanten. Inmiddels beleggen zoân 250.000 klanten in nieuwe en goedkopere beleggingsfondsen.

* REAAL wil dat klanten nagaan hoe zij hun situatie kunnen verbeteren. We gaan ze er daarom nog nadrukkelijker op wijzen dat zij contact moeten opnemen met de financieel adviseur om te bekijken of het product nog past bij de persoonlijke (financiële) situatie. Het kan nuttig zijn het bestaande product aan te passen, maar misschien is het beter over te stappen naar een ander product.
* REAAL vindt dat klanten die beter kunnen overstappen naar een ander product daar ook de gelegenheid voor moeten krijgen. Als de klant kiest voor een ander product van REAAL dan brengen wij geen afkoopkosten in rekening. Stapt de klant over naar een andere verzekeraar? Dan brengen wij maximaal ⬠100 in rekening.
* REAAL biedt klanten directe compensatie. We voegen het compensatiebedrag dat tot nu toe is opgebouwd direct toe aan de waarde van de verzekering. Over de wijze waarop we dit gaan doen gaan we binnenkort opnieuw in gesprek met de stichtingen.

Hoe nu verder?

REAAL werkt de gevolgen van deze extra maatregelen nu verder uit. Op de speciale themapagina op deze website informeren wij u over de ontwikkelingen.

Uitzending gemist?

Heeft u de uitzending gemist? Op de website van Tros Radar vindt u de uitzending van maandag 7 maart en het interview met Bart Janknegt.