ASN Bank
Joyce van der Est nieuwe adjunct-directeur ASN Bank
Benoeming ondersteunt de ASN Bank in groei en focus op dienstverlening.
Joyce van der Est is per 1 maart benoemd tot adjunct-directeur van de
ASN Bank. Zij versterkt de huidige directie, die bestaat uit algemeen
directeur Ewoud Goudswaard en directeur Jeroen Jansen. Joyce van der
Est (1965) is sinds 2003 werkzaam bij de ASN Bank als hoofd
Operationele Zaken. Naast haar functie van adjunct-directeur behoudt
zij deze verantwoordelijkheid.
De ASN Bank is de afgelopen jaren sterk gegroeid. De hoge kwaliteit van
de dienstverlening leverde een belangrijke bijdrage aan dit succes.
Omdat de ASN Bank een directbank is, lopen de dienstverlening en het
contact met klanten via telefoon, internet, mail en post. Joyce van der
Est is eindverantwoordelijk voor het managen van deze klantcontacten.
Tevens is zij verantwoordelijk voor het klant- en rekeningenbeheer, ict
en facilitaire zaken. Daarmee schept zij voor de bank de voorwaarden om
de klanten momenteel ruim 500.000 professioneel te bedienen. Van der
Est had de afgelopen jaren een essentiële rol in het verbeteren van de
dienstverlening.
Waardering van klanten voor service
Die dienstverlening wordt niet alleen door de klanten van ASN Bank
gewaardeerd. In 2010 won de ASN Bank meerdere prijzen. Independer, de
Consumentenbond en onderzoeksbureau Marketresponse stelden na
marktonderzoek vast dat de ASN Bank koploper is in
klantvriendelijkheid, het nakomen van (reclame) beloften, snelle
bediening van de klant en de gebruiksvriendelijkheid van het
internetbankieren.
Ervaring en expertise
Van der Est heeft ruime ervaring bij het bankwezen, vooral in
informatiemanagement en dienstverlening. Zij startte haar carrière bij
Robeco, waar zij in korte tijd opklom tot informatiemanager. Vervolgens
zette zij bij Bank Labouchere (later Dexia) de it-afdeling op en gaf
het it-beleid vorm. In 2003 stapte zij over naar de ASN Bank. Zij wilde
een bijdrage leveren aan de professionalisering van de organisatie en
dienstverlening van de hard groeiende ASN Bank. Daarnaast voelde zij
zich aangesproken door de duurzame missie van de bank.
Uitdagingen voor de toekomst
Van der Est stelt als adjunct-directeur en hoofd Operationele Zaken de
klant voorop. Zij staat voor een goede dienstverlening aan klanten. Een
goed lopende interne organisatie is hiervoor de sleutel. Daarom focust
zij vooral op de continue ontwikkeling en innovatie van de interne
organisatie. Het doel daarvan is de klant snel te bedienen met
transparante producten en hoogwaardige dienstverlening. Met deze focus
ondersteunt Van der Est de ASN Bank in haar toekomstige groei.
Van der Est: Zowel op persoonlijk als zakelijk vlak is het voor mij
belangrijk de dingen die ik doe, beter achter te laten dan ik ze
aantref. Daarom herken ik mij zeer in de duurzame missie van de bank,
zoals verwoord in onze payoff "voor de wereld van morgen". Dat
uitgangspunt heeft zowel in mijn privéleven als in mijn werk een
centrale plek. Bij ASN Bank kan ik dat met een heel diverse groep
gedreven mensen in de praktijk brengen. Dat is heel motiverend.
8 maart 2011