Ebook-only imprint Eburon Elements van start


Eburon richt zich met beknopte ebooks op mobiele professionals

Delft, 20110307 -- Uit onderzoek blijkt dat er in de spits volop digitaal wordt gelezen. Uitgeverij Eburon speelt hierop in met de lancering van Eburon Elements, een imprint voor beknopte digitale publicaties over uiteenlopende onderwerpen. Eburon Elements kunnen gelezen worden op pc's, smartphones en tablets en zijn derhalve ideaal om thuis, op het werk of onderweg snel bijgepraat te worden over een onderwerp. Het imprint gaat van start met een unieke SMS actie én een gratis ebook voor twitteraars.

Gebruikers van mobiele telefoons lezen vooral tijdens het ontbijt, op weg naar en van het werk en ’s avonds tussen acht en tien, zo blijkt uit recent onderzoek. Deze doelgroep wordt echter nog niet goed bediend door uitgevers; ‘gewone’ ebooks zijn te lang om comfortabel van een telefoon te lezen en ook de hoge prijs van veel ebooks en de gebruiksonvriendelijke beveiliging belemmert de acceptatie van mobiel digitaal lezen.

Met Eburon Elements wil uitgeverij Eburon mobiel digitaal lezen eenvoudig en aantrekkelijk maken. Alle Eburon Elements worden aangeboden in het industry-standard ePub formaat, zonder beveiliging, en gaan maximaal vijf euro kosten. De ebooks zijn verkrijgbaar via alle Nederlandse ebookshops, waaronder Bol.com, ebook.nl, selexyz.nl, Managementboek.nl en zullen ook te koop zijn in de iBookstore van Apple zodra deze in Nederland haar deuren opent.

De eerste drie Eburon Elements zijn Calimeromarketing 2.0 in een eierdop van Karen Romme, Kansrijk Nieuw Werken van Wilco van Gelderen en De kracht van een klacht van Ellen de Lange-Ros. Deze drie ebooks hebben een gemiddelde leestijd van een uur en kosten €2,95.

Ter gelegenheid van de introductie van het ebook imprint ontvangt iedereen die Eburon Elements gaat volgen via Twitter (@eburonelements) een link naar een gratis download vanKansrijk Nieuw Werken. Bovendien kan het ebook over Calimeromarketing tijdelijk voor slechts €1,50 aangeschaft worden door "GO CALIMERO" te sms'en naar 1008.





Ingezonden persbericht