07 maart 2011
CvdM publiceert speciale Mediamonitor voor internationaal publiek
Het belang van waarden als mediadiversiteit en spreiding van
opiniemacht wordt in de Europese Unie breed gedeeld. Om die waarden
blijvend te koesteren is het goed dat lidstaten elkaar geregeld
informeren over het reilen en zeilen van hun mediabestel.
De Mediamonitor van het Commissariaat voor de Media wil hier met een
speciale Engelse uitgave aan bijdragen. In deze editie komen de
Nederlandse dagbladen-, televisie-, internet- en radiomarkt aan de
orde, voorafgegaan door informatie over de regelgeving op het gebied
van mediaconcentraties. Om het Nederlandse mediabestel daarbij in
Europees perspectief te plaatsen, wordt ook op de situatie in enkele
andere landen ingegaan, te weten België, Duitsland, Italië, Zweden,
Spanje, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Jaarlijks zal in de zomer op www.mediamonitor.nl een actueel beeld van
de Nederlandse mediabedrijven en -markten in het Engels verschijnen.
Commissariaat voor de Media