Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Pegasystems zet nieuwe standaard voor schaalbaarheid en prestatie
op het gebied van IBM System z
Amsterdam, 4 maart 2011 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, kondigt de resultaten aan van een benchmarktest van Pega draaiend op IBM System z mainframe servers. De benchmark bevestigt Pegasystems' vermogen om te kunnen opschalen naar de behoeften van 's werelds grootste ondernemingen.
De benchmarktest werd uitgevoerd in samenwerking met Medco Health Solutions. Medco staat op nummer 35 in de Fortune 500-lijst en wordt beschouwd als een van de meest bewonderenswaardige, innovatieve en betrouwbare bedrijven ter wereld. De benchmark werd uitgevoerd met 10.000 gebruikers en testte onder andere de snelheid bij de meest complexe bedrijfsprocessen met toenemende werklastpieken. De tests liepen gedurende 40 tot 100 minuten in aaneengesloten perioden zonder een pauzemoment tussen de transacties. Er werd ook een duurtest uitgevoerd, waarbij transacties voor maar liefst 16 uur ononderbroken liepen om zo de stabiliteit tijdens het schalen te bevestigen.
De testresultaten stegen boven alle prestatiedoelen uit en overtroffen de prestaties van een eerdere, door Pegasystems en IBM uitgevoerde, benchmark met 32.000 gebruikers. De resultaten toonden ook aan dat grote ondernemingen kunnen vertrouwen op Pegasystems als het gaat om consistente lineaire schaalbaarheid. Tijdens het testen bleef de schaalbaarheidsfactor constant, of het nu ging om verticale opschaling met meer rekenkracht per node of horizontale schaalbaarheid via het uitbreiden van het aantal nodes. De benchmark werd uitgevoerd met de Pega BPM engine voor de Pega callcenterapplicatie die draait op z/Linux met zOS en DB2.
De benchmark vond plaats in het IBM Center for Innovation Solutions in Gaithersburg, Maryland (USA).
Kenneth Klepper, president en COO van Medco Health Solutions:
"Pegasystems is ons fundamentele platform voor business innovatie, aangezien we door blijven gaan met onze flexibele ondernemingsinitiatieven om verdere groei te ondersteunen. Wij vertrouwen op zowel IBM als Pegasystems als we onze transformatieagenda binnen de hele onderneming uitrollen. Het is goed om te zien hoe deze technologie op onze meest uitgebreide behoeften kan anticiperen en ze kan ondersteunen."
Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:
"We zijn erg verheugd over de testresultaten. Ze tonen ondubbelzinnig de superioriteit van Pega op het gebied van schaling om tegemoet te komen aan de eisen van klanten die bezig zijn met bedrijfstransformaties. Wij beschouwen onze voortdurende support van bedrijfsplatforms, zoals IBM System z, als essentiële factor voor organisaties die zich bezighouden met bedrijfstransformaties. Deze benchmark bevestigt dat zelfs de grootste onderneming een snelle return on investment kan realiseren met behulp van bedrijfstechnologie die hun veeleisende doelstellingen qua groei kan bijhouden."
Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.
Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship management (CRM) oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems maakt het voor klanten mogelijk om snel te kunnen anticiperen op veranderende marktomstandigheden en beter te presteren dan de concurrentie. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.