Eindhoven, 2 maart 2011
Zonneglazencampagne van Essilor benadrukt comfort van Crizal
Op 2 maart start Essilor met een nieuwe marketingcampagne gericht op de verkoop van zonneglazen op sterkte. Zelfstandige opticiens die zijn aangesloten bij het loyaliteitsprogramma van Essilor, Alliance, kunnen zich via de campagne profileren als vakopticien. Klanten worden via diverse kanalen opgeroepen om naar hun locale opticien te gaan. Daarnaast krijgen de opticiens een keur aan ondersteunend POS-materiaal. De campagne krijgt dit jaar ook landelijke exposure via een tv-commercial. De campagne is erg aantrekkelijk, omdat de deelnemende opticiens onder andere een interessante korting krijgen op de actiezonneglazen. De voorjaarscampagne loopt t/m 3 juli 2011.
De campagne is met name gericht op het comfort van zonneglazen. Daarbij worden met name Crizal-zonneglazen uitgelicht. Deze glazen garanderen optimale bescherming van de ogen tegen de zon. Ze filteren alle schadelijke UV-straling en zijn vervaardigd uit hoogwaardig lichtgewicht kunststof. De zonneglazen zijn bovendien voorzien van een ontspiegelde coating die de hinderlijke reflecties van de zon op de achterkant van het brillenglas wegneemt. Zelfs in het felste zonlicht is alles helder en natuurlijk te zien. Bovendien zijn de glazen aan beide zijden voorzien van een kraswerende beschermlaag. Dankzij deze laag bieden Crizal-glazen een optimale bescherming tegen vet, vuil, krassen, stof en water.
Daarnaast staat het gevaar van UV-stralen centraal in de zonneglazencampagne. Essilor wil de consument wijzen op het feit dat UV-stralen belangrijke en blijvende schade kunnen aanbrengen aan de ogen bij langdurige blootstelling aan de zon zonder bescherming. Een goede zonnebril met glazen die UV-straling filteren is noodzakelijk om schade aan de ooglens en het hoorn- en netvlies te voorkomen. Daarbij moet de consument niet alleen letten op bijvoorbeeld een donker getinte zonnebril, maar ook kiezen voor zonneglazen met maximale UV-bescherming. Voor een uitgebreid advies over de juiste keuze van een zonnebril wordt de consument via een handige shoplocator op
De zonneglazencampagne van Essilor is één van de twee nationale marketingacties die in 2011 worden ingezet. Daarnaast biedt het Alliance-programma de tools om achttien lokale campagnes uit te voeren. De opticiens kunnen kiezen voor ondersteunende modules zoals DM-campagnes, geomarketing en passende trainingen.
--------------------------