Gemeente Utrecht
2011 SCHRIFTELIJKE VRAGEN
29 Vragen van de heer J.A. Kleuver
(ingekomen 1 maart 2011)
SV inzake planning en communicatie werkzaamheden Westerkade/Jeremiestraat
Door ondernemers in het gebied Westerkade is een brief gestuurd over de wegafsluiting in verband met de vernieuwing van het riool en andere bouwwerkzaamheden. Wat D66 betreft lijkt hier sprake van een ongelukkig gekozen planning en gebrekkige communicatie. Dat er soms werkzaamheden moeten plaatsvinden en dat we daar soms last van hebben lijdt geen twijfel en is onontkoombaar. D66 is echter wel van mening dat er, in het belang van de stad, gestreefd moet worden naar een optimale planning en dat betrokkenen geïnformeerd moeten worden over wat ze te wachten staat. Bovendien moeten ondernemers niet steeds naar andere gemeentelijke diensten verwezen worden, wat nu wel steeds lijkt te gebeuren. D66 ziet de antwoorden op de onderstaande vragen met belangstelling tegemoet:
1 Is de planning van de bouwwerkzaamheden zodanig te wijzigen dat de duur van de wegafsluiting bekort wordt?
2. Hoe kon het gebeuren dat de ondernemers hierover zo laat zijn geïnformeerd en wat gaat u doen om bij toekomstige bouwwerkzaamheden betroffen ondernemers wel tijdig te informeren?
3. Bent u bereid om met de bewoners en ondernemers nader overleg te plegen over de planning van de bouwwerkzaamheden? Indien nee, waarom niet?
4. Bent u bereid om voor nu en tijdens de feitelijke werkzaamheden een contactmogelijkheid te faciliteren die daadwerkelijk doorzettingsvermogen heeft, waardoor ondernemers niet steeds naar andere diensten worden verwezen?
5. Is het mogelijk om in de buurt tijdelijk alternatieve parkeermogelijkheden voor klanten en leveranciers van de ondernemingen te vinden?
6. Is het, gedurende de werkzaamheden, mogelijk om door middel van duidelijke borden aan te geven hoe de ondernemingen aldaar wél te bereiken zijn? Zo ja, bent u bereid die bebording te verzorgen? Zo nee, waarom niet?
---- --