Nieuwe betaaldienst CheckPay maakt online shoppen nog aantrekkelijker
Houten, 1 maart 2011 - Deze maand start Pakketservice van TNT Post met
het aanbieden van een nieuwe betaalmethode voor online winkelen:
CheckPay. Met CheckPay betaalt een klant alleen als de bestelling ook
daadwerkelijk is ontvangen. Voor de webwinkelier biedt CheckPay de
zekerheid van aflevering bij de juiste ontvanger.
CheckPay werkt als volgt: zodra een klant een bestelling doet bij een
webwinkel, voldoet de klant het aankoopbedrag via iDEAL. CheckPay zorgt
ervoor dat dit bedrag eerst op een onafhankelijke tussenrekening wordt
gezet. De betaling wordt zowel aan consument als aan de webwinkel
gemeld. De consument ontvangt vervolgens een persoonlijke aflevercode
via sms en email. Bij aflevering van de bestelling toetst de klant deze
code in op de handcomputer van de pakketchauffeur. De klant ontvangt
dan zijn bestelling en de webwinkel ontvangt het aankoopbedrag binnen
enkele dagen op zijn rekening. Mocht de consument de bestelde goederen
niet binnen 30 dagen ontvangen, dan stort TNT Post het aankoopbedrag
automatisch terug op zijn rekening.
De Payment Service Provider Ogone start deze week met het aanbieden van
CheckPay aan webwinkeliers. Ray Bak, Country Manager Ogone Nederland,
zegt over deze nieuwe betaalmethode: "Veiligheid, betrouwbaarheid,
innovatie en snelheid zijn de punten waar Ogone voor staat, hierin
hebben we met TNT Post een sterke partner gevonden om met CheckPay het
vertrouwen van de consument en webwinkelier te wekken." Webwinkelier
Databyte uit Steenbergen biedt vanaf eind deze week aan zijn klanten
deze nieuwe betaalmethode. Directeur Ton Moerkens van Databyte zegt
over CheckPay: "De consument kan er 100% op vertrouwen dat de webshop
zijn verplichtingen nakomt".
Zekerheid over aflevering én betaling
Pakketservice van TNT Post speelt met deze dienst in op de vraag van
webwinkeliers naar een online achteraf betaalmethode die zekerheid
geeft over de aflevering bij de juiste persoon. Consumenten krijgen de
zekerheid dat als goederen niet uitgeleverd worden, zij hun geld
automatisch terugkrijgen. TNT Post verwacht dat hiermee tegemoet wordt
gekomen aan een grote groep weifelende consumenten die nu nog niet
online winkelen.
Over TNT Post
TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000
pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf
distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend
belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post.
TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post:
collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten.
Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en
documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT
Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT
Post in 2010 bedroeg 4.268 euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT
is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als
onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food
Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd
tegen honger en milieuvervuiling te strijden.
-EINDE BERICHT-
Links:
http://www.tntpost.nl