Ingezonden persbericht


Persbericht

22-02-2011, Amsterdam

Hylke Vlierhuis directeur van TIME OUT AMSTERDAM

Vanaf 1 maart treedt Hylke Vlierhuis aan als directeur van de Amsterdamse stadsglossy TIME OUT AMSTERDAM. Het maandelijkse tijdschrift TIME OUT AMSTERDAM werd in oktober 2008 gelanceerd. De glossy biedt, nu al ruim 2 jaar, een onvergelijkbaar team van lokale experts, recente informatie en scherp commentaar op kunst, cultuur en het leven in de stad. In juni 2010 werd het werk van de afgelopen jaren beloond met de toewijzing van de PPA Award (Periodical Publishers Association) de 'Oscars' voor de internationale pers. TIME OUT won de Award voor International Consumer Magazine Of The Year.

Nieuwe Directeur

Met het aantreden van Vlierhuis haalt TIME OUT AMSTERDAM niet alleen veel kennis binnen over het maken van een stadsmagazine. Onder Vlierhuis is er ook meer ruimte voor de digitale kant van het magazine, zijn online media ervaring helpt TIME OUT AMSTERDAM deze volgende stap te nemen.

Hylke Vlierhuis: "TIME OUT AMSTERDAM is voor mij het samenkomen van een sterk international merk met mijn favoriete stad, een droombaan. Ik ben van plan de zichtbaarheid te versterken en TIME OUT AMSTERDAM een nog grotere rol te laten spelen in de stad. Naast papieren uitgaven zullen online en mobiel steeds belangrijker worden."

Hylke Vlierhuis was sinds augustus 2009 general manager van NLtracks.nl; een muzieksite met nieuws en andere content over Nederlandse artiesten. Daarvoor was Vlierhuis actief als marketeer bij PCM media, advertentie verantwoordelijke bij dagblad Trouw, uitgever van uitgaansbladen NL10, NL20, NL30 en NL70 en freelance media- en communicatieconsultant.

TIME OUT wereldwijd

TIME OUT is de autoriteit op het gebied van 's werelds beste steden. Al 40 jaar bieden ze doormiddel van tijdschriften, gidsen en websites, met de hulp van een onvergelijkbaar team van lokale experts, recente informatie en scherp commentaar op kunst, cultuur en het leven in een stad. Het maandelijkse tijdschrift TIME OUT AMSTERDAM is te verkrijgen in kiosken, via abonnementen en wordt verspreid via hotels.

TIME OUT AMSTERDAM wordt uitgegeven door Amsterdam Weekly BV, uitgever Yuval Sigler lanceerde eerder al met succes TIME OUT TEL AVIV.

Noot voor de redactie en