Ingezonden persbericht
Persbericht
22-02-2011, Amsterdam
Hylke Vlierhuis directeur van TIME OUT AMSTERDAM
Vanaf 1 maart treedt Hylke Vlierhuis aan als directeur van de
Amsterdamse stadsglossy TIME OUT AMSTERDAM. Het maandelijkse
tijdschrift TIME OUT AMSTERDAM werd in oktober 2008 gelanceerd. De
glossy biedt, nu al ruim 2 jaar, een onvergelijkbaar team van lokale
experts, recente informatie en scherp commentaar op kunst, cultuur en
het leven in de stad. In juni 2010 werd het werk van de afgelopen
jaren beloond met de toewijzing van de PPA Award (Periodical
Publishers Association) de 'Oscars' voor de internationale pers. TIME
OUT won de Award voor International Consumer Magazine Of The Year.
Nieuwe Directeur
Met het aantreden van Vlierhuis haalt TIME OUT AMSTERDAM niet alleen
veel kennis binnen over het maken van een stadsmagazine. Onder
Vlierhuis is er ook meer ruimte voor de digitale kant van het
magazine, zijn online media ervaring helpt TIME OUT AMSTERDAM deze
volgende stap te nemen.
Hylke Vlierhuis: "TIME OUT AMSTERDAM is voor mij het samenkomen van
een sterk international merk met mijn favoriete stad, een droombaan.
Ik ben van plan de zichtbaarheid te versterken en TIME OUT AMSTERDAM
een nog grotere rol te laten spelen in de stad. Naast papieren
uitgaven zullen online en mobiel steeds belangrijker worden."
Hylke Vlierhuis was sinds augustus 2009 general manager van
NLtracks.nl; een muzieksite met nieuws en andere content over
Nederlandse artiesten. Daarvoor was Vlierhuis actief als marketeer bij
PCM media, advertentie verantwoordelijke bij dagblad Trouw, uitgever
van uitgaansbladen NL10, NL20, NL30 en NL70 en freelance media- en
communicatieconsultant.
TIME OUT wereldwijd
TIME OUT is de autoriteit op het gebied van 's werelds beste steden.
Al 40 jaar bieden ze doormiddel van tijdschriften, gidsen en websites,
met de hulp van een onvergelijkbaar team van lokale experts, recente
informatie en scherp commentaar op kunst, cultuur en het leven in een
stad. Het maandelijkse tijdschrift TIME OUT AMSTERDAM is te verkrijgen
in kiosken, via abonnementen en wordt verspreid via hotels.
TIME OUT AMSTERDAM wordt uitgegeven door Amsterdam Weekly BV, uitgever
Yuval Sigler lanceerde eerder al met succes TIME OUT TEL AVIV.
Noot voor de redactie en