Ingezonden persbericht
---
1 maart 2011
PERSBERICHT
Aanmelding gemeenten voor Nationale Citymarketing Trofee
Deze week ontvangen alle burgemeesters van de 418 gemeenten in Nederland een brief waarin ze worden uitgenodigd om hun gemeente te nomineren voor de Nationale Citymarketing Trofee 2011 (NCT 2011). Deze trofee wordt uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeente van Nederland" in het afgelopen jaar. De NCT wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen op 30 mei in Venlo. De NCT wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. Er zijn twee categorieën: a. gemeenten met 100.000 of meer inwoners b. gemeenten tot 100.000 inwoners Uit alle aanmeldingen, wordt op basis van de ontvangen motiveringen en voordrachten van andere gemeenten, de lijst van vijf genomineerden per categorie vastgesteld. De organisatie is in handen van de Stichting Nationale Citymarketing Trofee. De nominaties voor de NCT worden onder meer vastgesteld aan de hand van een aantal aspecten. Er wordt met name gekeken naar de aanwezigheid van doelstellingen en kernwaarden voor de citymarketing, het bestaan van beleid en beleidsstukken op dit punt, onderzoek naar effecten en resultaten en de organisatie van citymarketing. De winnaars van de NCT worden uiteindelijk bepaald door een onafhankelijke jury onder leiding van Frits Huffnagel, voormalig wethouder citymarketing van de gemeente Den Haag. De jury van de NCT bestaat verder uit: Cees van Bemmel, directievoorzitter van Wijnen Holding NV Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam Gerard Marlet, directeur van Stichting Atlas voor Gemeenten en schrijver van het boek De Aantrekkelijke Stad Erik van Zwam hoofdredacteur van Binnenlands Bestuur Nationaal Congres De Nationale Citymarketing Trofee wordt uitgereikt tijdens de vierde editie van het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen (NCCE) op maandag 30 mei in De Maaspoort te Venlo. Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing.
Noot voor de redactie-