FloraHolland


FloraHolland Bleiswijk neemt spraakgestuurde distributie in gebruik

BLEISWIJK, 1 maart (persbericht) - Sinds februari zijn de eerste medewerkers bij FloraHolland Bleiswijk succesvol aan de slag met Voice. Vanmorgen werd deze nieuwe vorm van verdelen feestelijk in gebruik genomen door medewerkers van FloraHolland Bleiswijk. De nieuwe Voice-technologie wordt toegepast bij de distributie van bloemen en planten. Informatie over de te verdelen transactie wordt bij gebruikmaking van Voice niet meer via papier gedeeld met de distributiemedewerker, maar door middel van gesproken tekst. De medewerker krijgt zijn instructies via een koptelefoon en kan via een microfoontje ook reageren. Voice maakt in de sturing van het werkproces verbeteringen mogelijk. Resultaat is een betere kwaliteit van werken, met een lager foutenpercentage. Voice wordt bij FloraHolland voor het eerst in de sierteeltsector toegepast.

Voice in de praktijk
Een aantal logistieke medewerkers liet vanmorgen samen met Frank Mast, manager Logistiek FloraHolland Bleiswijk, de aanwezigen, onder wie vele klanten van de veiling, op ludieke manier zien hoe Voice in de praktijk werkt. Mast bestuurde een elektrotrekker en liet zich door medewerkers met Voice instrueren bij het `distribueren' van cadeautjes. Mast overhandigde onder andere T-shirts met de tekst `Voice-gecertificeerd', aan drie medewerkers die al zijn overgestapt op Voice. Aad van den Enden, vestigingsmanager FloraHolland Bleiswijk, gaf samen met Mast en logistieke medewerkers het officiële feestelijke startsein door een druk op de confettiknop. De komende weken gaan ook de andere distributiemedewerkers van FloraHolland Bleiswijk over op Voice. In de distributie van FloraHolland Naaldwijk is Voice inmiddels volledig geïmplementeerd. Op vestiging Rijnsburg wordt in het voorjaar van 2011 een pilot met Voice gestart.

Moderniseringsslag FloraHolland Bleiswijk
De introductie van Voice past in de moderniseringsslag die FloraHolland Bleiswijk momenteel in haar ontwikkeling als
sierteeltdetailhandelscentrum en als logistiek centrum maakt. Onlangs werd projectieveilen geïntroduceerd in het klokverkoopproces. Voor het komend jaar staan ook nieuwe automatisch gestuurde voertuigen voor de kloktoe- en afvoer op het programma. FloraHolland Bleiswijk wil haar logistieke centrumfunctie doorontwikkelen als collectie- en distributieknooppunt voor productstromen die van de kweker direct naar de grootschalig werkende retail, de groothandelaar of detaillist gaan. Deze ontwikkeling sluit aan op de visie waarin het gebied tussen Zoetermeer en Gouda langs de A12 zich meer en meer ontwikkelt als collectie- en distributie-as voor versproducten, een zogenaamde `Fresh Corridor'.