FloraHolland
FloraHolland Bleiswijk neemt spraakgestuurde distributie in gebruik
BLEISWIJK, 1 maart (persbericht) - Sinds februari zijn de eerste
medewerkers bij FloraHolland Bleiswijk succesvol aan de slag met Voice.
Vanmorgen werd deze nieuwe vorm van verdelen feestelijk in gebruik
genomen door medewerkers van FloraHolland Bleiswijk. De nieuwe
Voice-technologie wordt toegepast bij de distributie van bloemen en
planten. Informatie over de te verdelen transactie wordt bij
gebruikmaking van Voice niet meer via papier gedeeld met de
distributiemedewerker, maar door middel van gesproken tekst. De
medewerker krijgt zijn instructies via een koptelefoon en kan via een
microfoontje ook reageren. Voice maakt in de sturing van het werkproces
verbeteringen mogelijk. Resultaat is een betere kwaliteit van werken,
met een lager foutenpercentage. Voice wordt bij FloraHolland voor het
eerst in de sierteeltsector toegepast.
Voice in de praktijk
Een aantal logistieke medewerkers liet vanmorgen samen met Frank Mast,
manager Logistiek FloraHolland Bleiswijk, de aanwezigen, onder wie vele
klanten van de veiling, op ludieke manier zien hoe Voice in de praktijk
werkt. Mast bestuurde een elektrotrekker en liet zich door medewerkers
met Voice instrueren bij het `distribueren' van cadeautjes. Mast
overhandigde onder andere T-shirts met de tekst `Voice-gecertificeerd',
aan drie medewerkers die al zijn overgestapt op Voice. Aad van den
Enden, vestigingsmanager FloraHolland Bleiswijk, gaf samen met Mast en
logistieke medewerkers het officiële feestelijke startsein door een
druk op de confettiknop. De komende weken gaan ook de andere
distributiemedewerkers van FloraHolland Bleiswijk over op Voice. In de
distributie van FloraHolland Naaldwijk is Voice inmiddels volledig
geïmplementeerd. Op vestiging Rijnsburg wordt in het voorjaar van 2011
een pilot met Voice gestart.
Moderniseringsslag FloraHolland Bleiswijk
De introductie van Voice past in de moderniseringsslag die FloraHolland
Bleiswijk momenteel in haar ontwikkeling als
sierteeltdetailhandelscentrum en als logistiek centrum maakt. Onlangs
werd projectieveilen geïntroduceerd in het klokverkoopproces. Voor het
komend jaar staan ook nieuwe automatisch gestuurde voertuigen voor de
kloktoe- en afvoer op het programma. FloraHolland Bleiswijk wil haar
logistieke centrumfunctie doorontwikkelen als collectie- en
distributieknooppunt voor productstromen die van de kweker direct naar
de grootschalig werkende retail, de groothandelaar of detaillist gaan.
Deze ontwikkeling sluit aan op de visie waarin het gebied tussen
Zoetermeer en Gouda langs de A12 zich meer en meer ontwikkelt als
collectie- en distributie-as voor versproducten, een zogenaamde `Fresh
Corridor'.