Persbericht

Remote support van LogMeIn Rescue beschikbaar voor Android tablets en smartphones

AMSTERDAM ­ 22 februari, 2011 ­ LogMeIn (NASDAQ: LOGM) heeft een nieuwe versie uitgebracht van zijn remote support-oplossing LogMeIn Rescue, speciaal voor Android smartphones en tablets. Rescue ondersteunt mobiele operators, fabrikanten en IT helpdesks bij het op afstand vaststellen en oplossen van problemen op Android-toestellen. LogMeIn speelt met de introductie van Rescue voor Android in op het toenemende gebruik van Android tablets en smartphones, zowel privé als op de werkvloer. De Android-ondersteuningsmogelijkheden zijn direct beschikbaar als onderdeel van LogMeIn Rescue's mobiele toepassing en bevat tevens ondersteuning voor PC's, Macs, iPhone®-, iPad(TM)-, BlackBerry®-, Symbian- en Windows Mobile®-toestellen. De nieuwe Android-ondersteuningsmogelijkheden zijn deze week gepresenteerd tijdens het Mobile World Congress. Demonstraties zijn te vinden op LogMeIn's productblog http://b.logme.in.

Met de release van LogMeIn Rescue voor Android zijn twee verschillende versies verschenen, namelijk één voor mobiele operators en fabrikanten van mobiele apparaten en één voor zakelijke gebruikers. De versie voor mobiele operators en OEM bevat de mogelijkheid om het apparaat van de klant op afstand te beheren vanaf een andere computer via een internetverbinding. Hierdoor lijkt het net alsof het toestel binnen handbereik van de technische supportmedewerker ligt. De versie voor zakelijke gebruikers is ontwikkeld voor IT helpdesks en biedt de mogelijkheid om tablet- en smartphone-gebruikers op afstand te ondersteunen bij problemen. Beide versies bevatten een diagnostisch dashboard die een heldere informatie verstrekt van het apparaat. Daarnaast bieden beide versies de mogelijkheid om bestanden tussen de technicus en de eindgebruiker te delen en bevatten de Rescue-versies een chat-functie zodat de technicus direct kan chatten met de eindgebruiker. De remote control-mogelijkheden zijn vooralsnog alleen beschikbaar bij de Rescue-versie voor mobiele operators en OEM.

"Met 100 verschillende typen Android-apparaten en een veelvoud van fabrikanten die de komst van nieuwe Android tablets in 2011 aankondigen, gaan mobiele professionals en consumenten hoogstwaarschijnlijk profijt hebben bij deze gezonde concurrentiestrijd die ontstaat op de mobiele markt. Maar deze groei in aanbod brengt ook een uitdaging met zich mee voor mobiele operators en IT helpdesks", zegt Stephen Drake, Program Vice President, Mobility en Telecom bij IDC. "Medewerkers van de moderne mobiele helpdesk hebben door deze ontwikkeling meer behoefte aan tools die problemen vaststellen en oplossen op afstand op verschillende mobiele OS'en en apparaat-typen."

"Mobiele operators en de fabrikanten van hun apparaten willen er zeker van zijn dat hun klanten de beste ervaring hebben met hun Android smartphones en tablets. Goede en snelle ondersteuning is belangrijk om de klant te helpen aan deze ervaring", zegt Lee Weiner, Vice President, Support Products bij LogMeIn. "Door de nauwe samenwerking met onze mobile- en OEM-klanten is de nieuwe versie van LogMeIn Rescue ontstaan die onmiddellijk ingezet kan worden op de meest populaire tablets en smartphones om Android-gebruikers te voorzien van een zeer efficiënte ervaring op het gebied van klantondersteuning."

(464 woorden)

Noot voor redacties