Ingezonden persbericht
Informatierubriek
APV-VERGUNNINGEN Vergunning is verleend voor:
- het organiseren van de avondwandelvierdaagse 2011, te houden van maandag 9 t/m donderdag 12 mei 2011, aan Commissie Avondwandelvierdaagse (VZ 11 februari 2011). - het innemen van een standplaats aan de Kleine Gracht, op de vrijdagen in de maanden maart tot en met december in het jaar 2011, van 08.00 tot 18.00 uur, voor de verkoop van aardappelen, groente, fruit en aanverwante artikelen, aan de heer J. ter Velde (VZ 14 februari 2011). - het organiseren van een blaaskapellenfestival op zaterdag 1 oktober 2011 van 16.00 tot 01.00 uur in het verenigingsgebouw `De Triangel', Veenburgerweg 13, aan Fanfarekorps Ons Genoegen Hattem (VZ 14 februari 2011). - het voor publiek ten gehore brengen van muziek, buitenconcerten op verschillende data in 2011, aan Fanfarekorps Ons Genoegen Hattem (VZ 14 februari 2011). - het houden van de `Oldtimerdag 2011' op zaterdag 27 augustus 2011 van 08.30 tot 17.00 uur in Hattem, aan de heer K. Pölk. Wet op de kansspelen Een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in art. 30b van de wet op de kansspelen (kansspelautomaten) is voor het jaar 2011 verleend aan Grillroom Pizzeria `de Pyramide', Kruisstraat 5, (VZ 14 februari 2011). Voor nadere informatie: eenheid Publiek en Service, cluster Vergunningverlening & Handhaving. Bezwaarschrift indienen Personen die door het besluit rechtstreeks in hun belang zijn getroffen, kunnen daartegen ingevolge de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na bekendmaking van dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college c.q. de burgemeester. Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. In geval van onverwijlde spoed kan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Zutphen, sector Bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE Zutphen, bij afzonderlijk schrijven verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen. Er dient dan wel een bezwaarschrift te zijn ingediend. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. maatregelen zouden worden getroffen. Deze maatregelen zouden o.a. van toepassing zijn op de Hogenkamp, maar aangezien deze straat werd gebruikt door het openbaar vervoer was deze verandering niet wenselijk. In die tijd is er voor gekozen om in plaats van obstakels, aandachtsvlakken (punaises) op te nemen. Met de toezegging dat zodra het openbaar vervoer geen gebruik meer zou maken van deze rijbaan, de kruisingen zouden worden aangepast. Sinds eind 2010 is de Hogenkamp geen hoofdroute meer voor het openbaar vervoer. Dit betekent dat er in maart op drie locaties wegversmallingen worden geplaatst, die in hogere mate een verkeersremmend effect hebben. Voor een gedetailleerde kaart van deze werkzaamheden, kunt u kijken op www. hattem.nl (nieuws en ontwikkelingen). weken na publicatie hun zienswijzen schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Wilt u weten of het een reguliere aanvraag betreft en of u belanghebbende bent? Dan kunt u contact opnemen met cluster Vergunningverlening en Handhaving.
VERLEENDE VERGUNNINGEN Omgevingsvergunning is verleend voor de activiteit:
1. bouwen, het maken van een uitweg en reclame: het oprichten van een bedrijfspand met kantoorruimte, Hilsdijk 108 (VZ 3 februari 2011). 2. bouwen: het uitbreiden van een woonhuis met een uitbouw en dakkapellen, Zwijnenbergstraat 15 (VZ 9 februari 2011). 3. bouwen en slopen: in strijd met het bestemmingsplan, het vervangen en vergroten van een nissenhut, 3e Industrieweg 7 (VZ 16 februari 2011). 4. slopen: het gedeeltelijk slopen van een woonhuis met bedrijfsruimte, De Dommel 1 (VZ 16 februari 2011). 5. bouwen: in strijd met het bestemmingsplan, het uitbreiden en veranderen van een woning, Prins Hendriklaan 6 (VZ 16 februari2011). 6. bouwen: het uitbreiden en veranderen van een woning, Nieuweweg 73 (VZ 16 februari 2011). 7. reclame plaatsen: het aanbrengen van een reclameobject, Schipsweg 8 (VZ 3 februari 2011). Bezwaarschrift indienen Personen die door het besluit rechtstreeks in hun belang zijn getroffen, kunnen daartegen ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum (VZ) een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders. Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. In geval van onverwijlde spoed kan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Zutphen, sector Bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE Zutphen, bij afzonderlijk schrijven verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen. Er dient dan wel een bezwaarschrift te zijn ingediend. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.
AANGEVRAAGDE VERGUNNINGEN Omgevingsvergunning is aangevraagd voor de activiteit:
1. bouwen en handelen met gevolgen voor beschermde monumenten: het plaatsen van een dakkapel, Adelaarshoek 13, ingekomen 10 februari 2011. 2. slopen en bouwen: het uitbreiden van een woning, Leliestraat 1, ingekomen 4 februari 2011. Het college is voornemens de beslistermijn met maximaal 6 weken te verlengen. 3. bouwen: het plaatsen van een dakkapel, Crocusstraat 20, ingekomen 8 februari 2011. 4. bouwen: het vervangen en vergroten van een schuur, Rietkamp 42, ingekomen 9 februari 2011. Het college is voornemens ontheffing te verlenen van het geldende bestemmingsplan "Hattem III". Tevens is het college voornemens de beslistermijn met maximaal 6 weken te verlengen. 5. slopen en bouwen: het slopen en opnieuw oprichten van een agrarische bouwwerk, Geldersedijk 101, ingekomen 14 februari 2011. Het college is voornemens ontheffing te verlenen van het geldende bestemmingsplan "Buitengebied 2007". 6. kappen: het kappen van 100 bomen, door Gemeente Hattem op locatie kadastraal bekend als HTM00G 225 en HTM00G 534 voor aanleg fietspad van Vijzelpad naar nieuwe spoorbrug, ingekomen op 2 februari 2011. 7. kappen: het kappen van twee bomen, door de Nederlandse Gasunie op locatie kadastraal bekend als HTM00G 112 voor het verleggen van de gasleiding, ingekomen op 10 februari 2011. Indien het een reguliere aanvraag betreft kunnen belanghebbenden binnen twee
COLLECTE Van 27 februari tot en met 5 maart 2011 wordt er huis-aan-huis gecollecteerd door het Reumafonds. WERK IN UITVOERING In 2003 is Duurzaam Veilig fase II aangenomen. Dit hield in dat er verkeersremmende
MELDING WET MILIEUBEHEER ACTIVITEITENBESLUIT Het college maakt bekend dat zij een melding op grond van het Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit) heeft ontvangen van Vakantieverblijf De Leemkule b.v..
De melding betreft het veranderen van Vakantieverblijf De Leemkule b.v. op het adres Leemkuilen 6.
Heeft u vragen? Neem dan contact op met de gemeente Hattem, telefoon 038 - 443 16 16 of kom langs op het stadhuis, Markt 1. Het stadhuis is open op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur. Op woensdag is het stadhuis ook geopend van 13.30 tot 17.00 uur en loket Burgerzaken tot 19.00 uur.
Gemeente Hattem
Inzage De melding en alle ter zake doende stukken liggen vanaf 24 februari tot en met 16 maart 2011 op werkdagen van 08.00 tot 12.30 uur, op woensdagmiddag van 13.30 tot 17.00 uur en op woensdagavond na telefonische afspraak (tel.nr. 038-443 16 16) ter inzage bij de balie van cluster Vergunningverlening en Handhaving. vijf maanden voorafgaand aan de beoogde uitreikingsdatum bij de burgemeester te worden ingediend. Algemene informatie en voorstelformulier Algemene informatie over een K.O. kunt u vinden op de website www.lintjes.nl. Daar vindt u ook het standaardvoorstelformulier. Deze kunt u trouwens ook vinden op de gemeentelijke website (inwoners Organisatie en Bestuur). op de goede weg, maar het kan nóg beter, want er zit nog steeds veel kunststof in de grijze container. Wat mag er in een plastic zak? Er is nog onduidelijkheid over wat er nou precies wel en niet in de plastic zak mag. Om het recycleproces goed te laten verlopen, is het belangrijk dat er alleen plastic verpakkingen worden aangeboden. In het onderstaande schema staat precies vermeld wat wel en wat niet in de plastic zak mag. Andere zakken en andere afvalsoorten (zoals landbouw- en krimpfolie en piepschuim) worden niet meegenomen. Degene die zakken met onjuist materiaal heeft aangeboden is verantwoordelijk voor het weghalen ervan. Zakken op tijd aan de weg Op www.rova.nl/afvalwijzer staat wanneer het plastic wordt ingezameld. Het kan voorkomen dat het op een ander tijdstip wordt ingezameld dan men gewend is. Daarom is het belangrijk dat de plastic zakken op de inzameldag vóór 7.00 uur op de aanbiedplaats staan. Te laat geplaatste zakken worden niet meegenomen. Recyclebaar materiaal uit de grijze container Onder het motto `Afval scheiden is Goud!' zetten de gemeente Hattem en ROVA de komende jaren verder in op het verbeteren van de gescheiden afvalinzameling. Het doel is alle materialen die herbruikbaar of recyclebaar zijn uit de grijze container te krijgen. Op deze wijze wordt alleen het echte afval verbrand. Al het andere is geen afval, maar is een nuttige grondstof voor nieuwe producten. De gescheiden inzameling van plastic verpakkingen is hiervan een goed voorbeeld.
KENT U IEMAND DIE EEN LINTJE VERDIENT? Kent u iemand die een lintje verdient? Bijna iedereen zal deze vraag met `ja' beantwoorden. Want, overal in Nederland zetten mensen zich in voor vele doelen. Vaak zonder eigenbelang en in alle bescheidenheid.
Persoonlijke verdiensten De nadruk bij het verlenen van een onderscheiding ligt op de bijzondere, persoonlijke verdiensten of prestaties. Al die mensen die belangeloos bijzondere activiteiten uitoefenen vormen samen het cement van de samenleving. Met z'n allen kunnen wij ervoor zorgen dat zij in aanmerking komen voor een Koninklijke Onderscheiding (K.O.). Dat is geen eenvoudige opgave. Maar wel een uitdaging die het zeker waard is om aan te gaan. Nadere informatie Het kan zijn dat u van mening bent dat een bepaalde Hattemer zou moeten worden voorgedragen voor een K.O. Wilt u over een mogelijk voorstel eerst van gedachten wisselen of gewoon nadere informatie ontvangen over de procedure om te komen tot de aanvraag? Dan kunt u daarvoor contact opnemen met mevr. H. Esselink (038443 16 31, esselink@hattem.nl; niet aanwezig op woensdag). Zij kan in grote lijnen aangeven of de verdiensten inderdaad bijzonder genoeg zijn voor een onderscheiding. Ook wordt uitgelegd hoe u te werk moet gaan. Daarna kan het verzamelen van alle benodigde gegevens beginnen. Aanvragen `lintjesregen 2012' indienen vóór 10 mei 2011 Als u iemand voor de lintjesregen 2012 wilt voordragen, dan raden wij u aan om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met mevr. Esselink. Het verzamelen van de nodige gegevens door de aanvrager kost namelijk behoorlijk wat tijd en aanvragen dienen vóór 10 mei compleet bij de burgemeester te worden ingediend. Een K.O. kan ook tijdens een andere gelegenheid dan de jaarlijkse lintjesregen worden uitgereikt, bijvoorbeeld bij een jaarvergadering of een jubileum van een vereniging. Een volledige aanvraag voor een dergelijke gelegenheid dient uiterlijk
ZELFSTANDIGE WINKELIER MAAKT DE SAMENLEVING VITAAL Uit handen van de heer A.H. Vosselman ontving de gemeente via wethouder Teuben en adviseur Economie Lenie Oldemaat het rapport "meerwaarde van de zelfstandige levensmiddelendetaillist." Dit rapport is opgesteld door het Vakcentrum, de brancheorganisatie van deze ondernemers.
Het rapport maakt ondermeer duidelijk dat zelfstandige supermarktondernemers de leefbaarheid van de wijk waarin zij zijn gevestigd in stand houden. De aanwezigheid van goede zelfstandige ondernemers is bovendien een commercieel succes voor het totale winkelgebied of winkelcentrum. In het stadhuis zal met belangstelling kennis worden genomen van dit rapport.
INZAMELING PLASTIC VERPAKKINGEN VERLOOPT BOVEN VERWACHTING De inzameling van plastic verpakkingen in de gemeente Hattem verloopt nog steeds boven verwachting. De ingezamelde hoeveelheid plastic stijgt nog steeds. In 2010 werd 145.700 kilo plastic ingezameld. Dit is ongeveer 30 kilo per huishouden per jaar. Dit is een geweldige prestatie, want hierdoor wordt er veel minder plastic verbrand met het restafval. We zijn
Meld u ook aan voor burgernet!
Vervolg
Informatierubriek
werden direct beantwoord. Er werd advies gegeven over bijvoorbeeld de locatie van rookmelders en het schoonmaken van mechanische afzuiginstallaties. Alle adviezen werden van harte aangenomen. Het bezoek bij u thuis houdt in dat een medewerker van de Brandweer een ronde maakt door het hele huis. Hij of zij maakt u attent op situaties die brand kunnen veroorzaken of die bij brand gevaar opleveren. Ook krijgt u advies over maatregelen om brand te voorkomen en over voorzieningen om de gevolgen van brand te beperken. Elke ruimte in uw huis wordt kritisch nagelopen, van de voordeur tot het kleinste zolderkamertje. Ook burgemeester Jan Willem Wiggers had zich opgegeven voor zo'n huisbezoek. "Verhelderend! Ik kreeg de indruk dat ik al aardig goed voorbereid was op een mogelijke brand. Toch werd ik geattendeerd op een aantal nieuwe punten zodat ik mijn huis nog veiliger kan maken. De rookmelder die mij is overhandigd hangt inmiddels op de aangewezen plek. Een huisbezoek is zeer zeker de moeite waard!."
9. vermeld nooit op internetsites, zoals bijvoorbeeld `Hyves', dat u niet thuis bent, naar een feestje of op vakantie gaat. Voor meer tips kunt u kijken op www.hetccv.nl of www.politiekeurmerk.nl. Pas op voor oplichters aan de deur! Niet alleen door inbraak kunnen dieven bij u binnen komen. Dieven weten met een smoesje uw huis binnen te komen en een handlanger steelt ondertussen waardevolle spullen. Vaak zijn oudere mensen het slachtoffer van deze oplichters aan de deur. De politie pakt oplichters op, maar vraagt inwoners ook zelf om alert te blijven. Dieven doen zich bijvoorbeeld voor als monteur van een gaslek of komen de riolering controleren. Maar het kunnen ook kinderen zijn die het toilet willen gebruiken. Terwijl het slachtoffer hiermee bezig is, glipt iemand anders het huis binnen om geld, sieraden of bankpasjes te stelen. Wat ook voorkomt, is dat de verdachte doet alsof hij/zij een bankmedewerker is met een nieuw bankpasje voor de betreffende bewoner. Slachtoffers geven dan hun bankpasje en soms zelfs hun pincode mee. De politie vraagt mensen om op te passen en niet zomaar een onbekende binnen te laten. Wilt u iemand ergens mee helpen, laat ze dan buiten staan en sluit de buitendeur, terwijl u haalt wat u wilt. Bij meteropnemers, controleurs en onbekende medewerkers van de thuiszorg kunt u het legitimatiebewijs vragen en eventueel het bedrijf bellen om te controleren of het klopt. Toch slachtoffer geworden van een oplichter? Onthoud goed hoe de dader eruit zag en geef dit meteen door aan de politie. Meer informatie? Wilt u meer informatie, neem dan contact op met uw wijkagent dhr. W. Hendriks via 0900-8844.
Zakken bestellen of meer informatie? Als de zakken bijna op zijn, dan kunnen deze worden besteld bij ROVA. Dit is gratis en gaat heel eenvoudig via www.rova.nl/ zakkenbestellen of via de klantenservice, telefoonnummer (038) 427 37 77 of klantenservice@rova.nl. Meer informatie over de afvalinzameling staat op www.rova.nl.
PREVENTIE WONINGINBRAAK Niets is zo vervelend dan dat er bij u thuis wordt ingebroken. Een onbekende begeeft zich in uw huis en neemt uw eigendommen weg. Nu zijn een laptop of een televisie te vervangen, maar spullen met een emotionele waarde meestal niet.
Inbraak Iedere minuut `bezoekt' ergens in Nederland een inbreker een woning. Wist u bijvoorbeeld dat een gemiddelde inbraak 30 seconden duurt? Of dat slechts 1% van alle inbraken plaatsvindt door het vernielen van een ruit? Dat in de gemeente Hattem de afgelopen twee maanden 7 woninginbraken zijn geweest? De meeste inbraken (ongeveer 90%) worden gepleegd door `gelegenheidsinbrekers'. Een gelegenheidsinbreker werkt met klein materiaal en gaat niet georganiseerd te werk maar wordt actief als hij een pand ziet waar vermoedelijk wat te halen is. Vervolgens wil de inbreker maar één ding: snel zijn slag slaan. Hoe weert u inbrekers? De beste sloten helpen niet als u tegelijkertijd een raam open laat staan. Wees daarom alert. Om te zorgen dat er niet bij u wordt ingebroken, hier een aantal tips: 1. laat nooit sleutels aan de binnenzijde van het slot zitten; 2. zorg voor inbraakwerend hang- en sluitwerk, voorzien van een keurmerk; 3. berg huis- en autosleutels op een vaste plaats op; 4. merk waardevolle spullen, bijv. met huisnummer/postcode; 5. berg waardevolle spullen op; 6. sluit ramen en deuren goed af; 7. doe de deur altijd op slot (nacht- of penslot), zelfs als u maar heel even weg bent; 8. zorg dat uw huis er bewoond uitziet, laat bijvoorbeeld het licht aan, als u er niet bent;
Overhandiging rookmelder.
DE BRANDWEER BIJ U THUIS In het kader van de Nationale Brandpreventieweken in oktober 2010 wees de Brandweer in Hattem inwoners extra op brandpreventiemaatregelen in huis en het gebruik van rookmelders. U kon zich in deze periode aanmelden voor een huisbezoek van de Brandweer. Maar liefst 60 aanmeldingen kwamen er binnen! In de maand januari zijn de eerste huizen bezocht. De verwachting is dat de Brandweer eind maart alle 60 woningen heeft gecontroleerd.
De inwoners van Hattem die inmiddels een bezoek hebben gehad van de Brandweer, kregen ter plaatse advies en vragen
Uitleg van de meterkast. Ook in 2011 kunt u voor advies terecht bij de Brandweer. Heeft u vragen over welke preventieve maatregelen u kunt nemen in uw eigen huis? Neem dan contact op met Brandweer Hattem op tel.nr. (038)-443 16 16.
Heeft u vragen? Neem dan contact op met de gemeente Hattem, telefoon 038 - 443 16 16 of kom langs op het stadhuis, Markt 1. Het stadhuis is open op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur. Op woensdag is het stadhuis ook geopend van 13.30 tot 17.00 uur en loket Burgerzaken tot 19.00 uur.
Gemeente Hattem
Beste mensen, Een belangrijke taak van de gemeente is het zorgen voor een veilige woon- en leefomgeving. Samen met o.a. de politie werken we daaraan. Gemeente en politie hebben hierin beide een verantwoordelijkheid. De gemeente is verantwoordelijk voor het integrale veiligheidsbeleid, de politie voor de handhaving en opsporing. Maar u kunt zelf ook een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheid in uw wijk of gemeente, bijvoorbeeld door u aan te melden voor Burgernet, voorheen SMS-alert. Alle gemeenten op de NW Veluwe gaan meedoen aan Burgernet. Dit is een samenwerkingsverband tussen inwoners, gemeente en politie. Doel van Burgernet is het vergroten van de veiligheid in de woon- en werkomgeving. Inwoners kunnen daar heel eenvoudig een actieve bijdrage aan leveren door zich aan te melden via www.burgernet.nl. Meer oren en ogen Iedereen die zich aanmeldt bij Burgernet krijgt een berichtje wanneer er in zijn/haar directe omgeving sprake is van bijvoorbeeld een overval, een inbraak of een vermist kind. Deelnemers van Burgernet krijgen vervolgens een ingesproken bericht via de (mobiele) telefoon, of een SMS of mailtje, met het verzoek uit te kijken naar een bepaald persoon of voertuig vanuit de eigen woning, op straat of vanaf de werkplek. Als de Burgernetactie ten einde is, ontvangen alle opgeroepen deelnemers een bericht over de afloop van de actie. De achterliggende gedachte is: hoe meer ogen en oren we gebruiken bij de opsporing van een vermist persoon of verdachte, hoe groter de kans dat we deze samen opsporen. Veiligheid is niet alleen een zaak van de politie en de gemeente, maar zeker ook van de wijkbewoners zelf. Een ramp, wat te doen? Burgernet kan ook een belangrijk communicatiemiddel zijn wanneer de overheid of de hulpdiensten burgers willen informeren over bijvoorbeeld grote ongelukken, onbeheersbare natuurbranden, langdurige stroomstoringen enz. De brand bij Moerdijk maakte weer eens duidelijk hoe belangrijk het is dat in bijzondere omstandigheden iedereen snel en zorgvuldig wordt geïnformeerd over wat er aan de hand is en hoe men moet handelen. Van SMS-Alertdeelnemer naar Burgernetdeelnemer Zodra de gemeente Hattem overgaat naar Burgernet wordt u als SMS-alert deelnemer automatisch overgezet naar Burgernet. U ontvangt hierover een SMSAlert, waarin u wordt gevraagd uw gegevens voor Burgernet aan te vullen. Deze gegevens zijn nodig om volledig gebruik te kunnen maken van Burgernet. of het aanvragen van een uittreksel of om algemene informatie. Steeds meer producten en diensten kunt u geheel digitaal aanvragen en betalen. Dat brengt wel wat spelregels met zich mee. De gemeente Hattem moet u uiteraard de mogelijkheden bieden om via de website steeds meer zaken af te handelen. U als afnemer moet, net zoals altijd, laten zien wie u bent. Voorheen deed u dat met een papieren legitimatiebewijs, bij de digitale dienstverlening doet u dat met behulp van uw digitale identiteit. Daarvoor moet u zich wel eenmalig aanmelden. Dit kan via www.digid.nl. Invullen en zakendoen Hoe gebruikt u uw DigiD inlogcode? Stel, u geeft op de gemeentelijk website: www. hattem.nl aan dat u elektronisch een uittreksel burgerlijke stand wilt aanvragen.
Meedoen? Meedoen kan als u 16 jaar of ouder bent en u registreert. Burgernet is niet anoniem. Maar het kost u niets, terwijl u een waardevolle bijdrage aan de veiligheid en leefbaarheid van de eigen wijk kunt leveren. Op de website www.burgernet.nl is uitgebreide informatie en een filmpje over Burgernet te vinden. Als burgemeester onderstreep ik graag het belang van Burgernet. Wanneer we ons massaal aanmelden leveren we samen een waardevolle bijdrage aan de veiligheid van onze eigen leefomgeving. Ik heb me aangemeld. Doet u het ook? Jan Willem Wiggers, burgemeester van de gemeente Hattem U wordt dan vervolgens naar een DigiD inlogscherm geleid waarop u uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord invoert. Kloppen de gegevens, dan wordt u weer teruggeleid naar de website zodat u uw aanvraag via het formulier kunt indienen. U klikt op de knop verzenden en uw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Internetkassa Aan de verstrekking van een aantal producten zijn kosten verbonden. U kunt momenteel drie producten via IDEAL of Creditcard aanvragen en betalen. Het gaat om de producten: uittreksel Burgerlijke Stand, uittreksel GBA en bewijs van in leven zijn. Kijk in het Digitaal Loket op www.hattem. nl voor alle aanvraagformulieren en de producten en dienstencatalogus.
MELDING VELLEN VAN BOMEN Op de scheiding tussen de begraafplaats en het Gamog terrein aan de Hoopjesweg, zal in opdracht van de Provincie Gelderland een aantal bomen geveld worden. Dit is in het kader van bodemsanering Gasterrein. Tevens wordt er een bossage geveld die op het terrein van Gamog tegen de erfscheiding met de gemeentewerkplaats ligt. De werkzaamheden worden in de eerste twee weken van maart uitgevoerd.
Voor vragen en/of opmerking kunt u contact opnemen met de heer M. Bakker (tel. 038-443 16 16).
DIGITALE DIENSTVERLENING Wat is dat nu eigenlijk, digitale dienstverlening? Kortweg komt het erop neer dat u als burger meer en meer zaken gemakkelijk kunt regelen via het internet. Of het nu gaat om het doorgeven van een verhuizing
Meld u ook aan voor burgernet!
---- --