55.000 ¤ Ticket Restaurant voor Restos du Coeurr

22/02/2011 11:39

Edenred Belgium

"Gegeven ticket, gedeelde maaltijd!"

De gebruikers van Ticket Restaurant® zamelden ruim 55.000 ¤ in voor Restos du Cœur naar aanleiding van hun 25e verjaardag.

Tussen november 2010 en januari 2011 zetten de gebruikers van Ticket Restaurant® hun beste beentje voor om zoveel mogelijk van de beroemde maaltijdtitels in te zamelen voor de Belgische Restos du Cœur. De naam van die actie luidde "Gegeven ticket, gedeelde maaltijd!".

* 825.000 begunstigden van Ticket Restaurant® kregen een uitnodiging om mee te helpen.

* Er werden 7.929 titels ingezameld, voor een totale waarde van 46.242,35 ¤, waar Edenred nog eens 9.248,47 ¤ bovenop deed, dus 20 % van het verzamelde totaalbedrag ("1 extra ticket per 5 ingezamelde tickets").

* Met dat geld kunnen de Restos du Cœur meer dan 18.450 warme maaltijden bereiden.

Dankzij Ticket Restaurant®, de koploper onder de maaltijdcheques in België, zorgt Edenred er elke dag weer voor dat meer dan 825.000 werknemers in België (33 miljoen wereldwijd) gemakkelijk toegang krijgen tot een lekkere maaltijd. Het lijkt dan ook niet meer dan normaal dat we solidair zijn met al diegenen die niet het geluk hebben om elke dag hun buikje rond te kunnen eten. Door één of meerdere titels af te staan, geven de deelnemers Restos du Coeur de middelen om daklozen en armen het equivalent van 18.476 maaltijden aan te bieden.

DE RESTOS DU CŒUR VIEREN HUN 25E VERJAARDAG

In februari 2011 mogen de Belgische Restos du Coeur 25 kaarsjes uitblazen. Hoewel de eerste Restos du Coeur het levenslicht zagen in 1985, was het pas op een mooie februaridag in 1986 dat Coluche de Restos du Coeur van Luik officieel opende en daarmee zijn steun aan alle Restos du Coeur van België betuigde.

De feestelijkheden werden eind 2010 ingezet met de uitgave van het boek "In het hart van de resto's". Ze krijgen een vervolg op 23 februari met een collectieve maaltijd in alle resto's, met twee colloquia, namelijk in Brussel op 24 februari en in Oostende op 25 februari, om uiteindelijk tot een hoogtepunt te komen tijdens de 4e editie van de Tour des Restos du Cœur op 5, 6 en 7 mei, wanneer 25 Belgische zangers en komieken het feestpodium zullen inpalmen met een discothema.

GEGEVEN TICKET, GEDEELDE MAALTIJD!

Voor het tweede jaar op rij maakte Edenred zijn klanten en gebruikers warm voor een grote solidariteitsactie. Vorig jaar bracht de actie "Gegeven ticket, gedeelde maaltijd!" ten voordele van de voedselbanken bijna 30.000 ¤ op. Een record aan gulheid dat dit jaar aan diggelen werd geslagen door deze tweede editie.

"Bij Edenred is maatschappelijk verantwoord ondernemen ongetwijfeld een van de grootste drijfveren achter onze dagelijkse activiteiten", vertelt Jean-Bernard Trussart, Algemeen Directeur van Edenred Belgium. "Het is onaanvaardbaar dat in een van de meest geïndustrialiseerde landen ter wereld nog zoveel mensen niet elke dag kunnen eten. Daarom wilden we ons op elk niveau van het bedrijf verenigen en daar onze klanten bij betrekken. Alweer gaven de ondernemingen en hun klanten gretig gehoor aan onze oproep, waarvoor ik ze in naam van Restos du Coeur van harte bedank."

***

Edenred, bedenker van het Ticket Restaurant® en wereldleider in voorafbetaalde dienstentitels aan bedrijven, bedenkt en ontwikkelt oplossingen die het leven van werknemer vergemakkelijkt en de efficiëntie van bedrijven verbetert.

De oplossingen voorgesteld door Edenred garanderen dat de middelen die door de bedrijven worden toegekend bestemd zijn voor een specifiek gebruik. Ze maken het beheer mogelijk van:

 de voordelen voor werknemers (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket CESU, Childcare Vouchers-)

 de beroepskosten (Ticket Car, Ticket Cleanway-)

 de aanmoedingings- en beloningsbproducten (Ticket Compliments, Ticket Kadeos-)

De Groep begeleidt eveneens de openbare instellingen bij het beheer van hun sociale programma's.

Beursgenoteerd in Parijs, is Edenred aanwezig in 40 landen met 6 000 medewerkers, om en bij de 530 000 klantenbedrijven en -collectiviteiten, 1,2 miljoen aangelsoten prestatieplichtigen en 34,5 miljoen begunstigden. In 2010 realiseerde Edenred een uitgiftevolume van 13,9 miljard euro, waarvan 55% in de opkomende landen.

Ticket Restaurant® evenals de andere benamingen van producten en diensten voorgesteld door Edenred zijn gedeposeerde merken waarvan de groep Edenred eigenaar is .

***

Federatie der Belgische Restos du Cœur

We tellen ondertussen 15 Restos du Coeur in België. Al bijna 25 jaar maken ze elke dag een groot solidariteitsgevoel los bij de mensen. Deze burgerkantines bereiden en verdelen jaarlijks niet alleen 420.000 maaltijden, maar ook bijna 120.000 voedselpakketten voor hun gebruikers. Zulke realisaties zijn mogelijk dankzij de dagelijkse steun van 250 vrijwilligers op een zeventigtal werknemers, maar vooral dankzij onze gulle schenkers.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel