Ingezonden persbericht
Gratis Moviemarket App maakt
film kijken op de iPad mogelijk
22 februari lancering eerste negen films, waaronder
The Expendables, Reservoir Dogs en Righteous Kill.
Met gratis als introductie Rambo 4 en The Reader.
()
De Moviemarket App, die men gratis kan downloaden in de App store levert een selectie van recente blockbusterfilms (consumentenprijs ¤9,99) en klassiekers (consumentenprijs ¤4,99) voor de iPad. Tevens is gratis content beschikbaar zoals achtergrondinformatie, trailers en wallpapers. Ter introductie zijn Rambo 4 en The Reader voor een beperkte periode gratis te bekijken.
()
Op het moment van lancering van de applicatie zijn er negen films beschikbaar: The Expendables, Rambo 4, The Reader, Lord of War, The Mist, Reservoir Dogs, Righteous Kill, The Bank Job en Earth. Het aanbod zal snel worden uitgebreid. Zo streeft de distributeur rond de zomer 50 films en aan het eind van het jaar 100 films aan te kunnen bieden.
Aangekochte films worden gestreamd en dus is een internetverbinding nodig. Zodra een film is gekocht, komt deze onder de knop 'mijn films' te staan en is deze vervolgens onbeperkt te bekijken.
Product Manager Robert Jan Zuur van Dutch FilmWorks: 'Apple's iPad heeft een vliegende start gemaakt en vindt razendsnel zijn weg in ons dagelijkse leven. Het is een ideaal medium om films op te bekijken, meer dan 50% van de iPad gebruikers gebruikt de iPad dan ook voor entertainment doeleinden. 98% van de iPad gebruikers gebruikt de iPad op de bank of in bed en 44% ook in hotels of op het vliegveld. Wifi is op steeds meer openbare plekken als vliegvelden, hotels en restaurants beschikbaar.
We hebben gekozen voor een online streaming techniek om zo een optimale film beleving te bieden die aansluit op het overwegende thuis en op vakantie gebruik van de iPad zonder beslag te leggen op de opslagcapaciteit van de iPad. Daarbij is dit ook de trend, kijkend naar populaire diensten als Spotify en Uitzending Gemist.'
Met de vraag wat de filmdistributeur voor de toekomst in petto heeft antwoordt Zuur: 'Allereerst willen we de huidige App verdiepen en verbreden. Natuurlijk met meer aanbod, maar ook met specifieke filmacties en acties gericht op speciale momenten als Moederdag en de Oscaruitreiking. Daarnaast hebben we de ambitie om de App op korte termijn beschikbaar te maken voor de iPhone/iPod en Android toestellen.'
Ivo Wentholt, CEO van Sharewire: 'Sharewire is verheugd samen met Dutch FilmWorks de Moviemarket App te hebben ontwikkeld. De iPad met hoog resolutie 9,7 inch scherm is bij uitstek geschikt om thuis of op vakantie films te bekijken. De iPad maakt het mogelijk om een geheel nieuw distributiekanaal in te richten, waar klanten eenvoudig via een iPad App films kunnen opzoeken, trailers kunnen bekijken en films kunnen kopen voor onbeperkt gebruik.'
Dutch FilmWorks
Dutch FilmWorks (DFW) is een Nederlandse distributeur van films, series, documentaires en boeken. Sinds 1998 is DFW actief in de Benelux. Met films als The Expendables, The Reader, Reservoir Dogs en Lord of War, en succesvolle series als Pillars of the Earth, Romanzo Criminale, Corleone, S1ngle en Touch of Frost heeft het bedrijf zijn naam gevestigd. Onder het label House of Knowledge distribueert DFW documentaires als BBC's Planet Earth, VPRO's Beagle: In het Kielzog van Darwin en WO2 In HD en Kleur. Voor meer informatie zie: www.dfw.nl
Sharewire
Sharewire is een van de leidende aanbieders in Nederland op het gebied van mobiele internet toepassingen met een groot aantal Nederlandse en internationale klanten. Voor de klanten betekent mobiel een serieuze business opportunity die kan leiden tot substantiële nieuwe inkomsten door mobiel bijvoorbeeld te zien als een nieuw distributiekanaal of kostenbesparing doordat via mobiel efficiency in bedrijfsvoering behaald wordt. Daarom zijn de mobiele trajecten die Sharewire implementeert vaak bedrijfskritisch. Bij hun projecten speelt een stabiele infrastructuur een grote rol, alsmede beveiligde communicatie, uitgebreide reporting, betaalsystemen en een adequate Service Level. Met grote passie voor zowel het ontwikkelen van applicaties als de implementatie van mobiele strategieën werkt Sharewire voor ondernemingen als MoneYou, SDU, Pathé, ANWB, Reed Business, American Express, Sanoma Digital, T-Mobile, en Parkmobile International.
Voor meer informatie; www.sharewire.net
()
www.dfw.nl