Verkoopsucces verwacht in 2011 voor Europese InterRail-pas
22/02/2011 08:02
PR Newswire
UTRECHT, Nederland, February 22, 2011 /PRNewswire/ -- Eurail Group G.I.E., de organisatie die verantwoordelijk is voor de marketing en het beheer van de InterRail-pas, heeft voor 2010 positieve eindejaarscijfers laten zien: 244.000 Europeanen genoten van de vrijheid om met InterRail te reizen en de verkoop van InterRail-passen is ten opzichte van 2009 toegenomen met 6,2%.
Zowel het InterRail-productaanbod als de dertig Europese deelnemende spoorweg- en veerbootbedrijven laten elk jaar weer een groei zien. Volgens de Eurail Group wordt de InterRail Global Pass steeds populairder met een verkooptoename van 11% sinds 2009.
Deze groei kwam niet als een verassing. Vorig jaar werden namelijk de 15 Day Global Pass en de InterRail Senior Pass geĂŻntroduceerd. Met deze laatste kaart krijgen 60-plussers een aanzienlijke korting en de kaart is nu al goed voor 6,4% van de totale verkoop. De Eurail Group concludeert dat beide producten succesvol zijn en waarschijnlijk een vaste plaats zullen krijgen in het InterRail-productaanbod.
"Met behulp van Europese marketingcampagnes werken de partnerbedrijven van de Eurail Group constant aan het vergroten van de verkoop en de naamsbekendheid van het product", zegt Rene de Groot, algemeen directeur van de Eurail Group.
"Met deze gezamenlijke inspanning wordt de verkoop via online kanalen gestimuleerd en wordt ingespeeld op de groeiende trend waarbij klanten steeds meer online gaan kopen. De kracht van het merk InterRail is een duidelijke weerspiegeling van de sterke prestaties die gedurende het hele jaar zijn neergezet", vervolgt de Groot. "Wij zien 2011 vol vertrouwen tegemoet en verwachten dit jaar dat ruim 265.000 mensen zullen genieten van de vrijheid om met een InterRail-pas Europa te ontdekken."