Persbericht
21 februari, 2011
Konica Minolta meest duurzame aanbieder van document imaging-oplossingen ter wereld
Konica Minolta, aanbieder van documentoplossingen, is voor de eerste keer opgenomen in de Global 100 Corporate Sustainability Benchmark-lijst. Deze lijst wordt sinds 2005 samengesteld door het magazine Corporate Knights en analyseert organisaties en hun activiteiten op basis van gegevens op het gebied van milieu, maatschappelijke verantwoordelijkheid en financiën.
Konica Minolta staat in eerder genoemde lijst op de 70ste plek en is daarmee de hoogst genoteerde aanbieder van document imaging-oplossingen.Ernst Kolvenbag, algemeen directeur van Konica Minolta Business Solutions Nederland, licht toe: "Onze inspanningen om emissie te verlagen, hergebruik te stimuleren en behoud en biodiversiteit in de gehele productlevenscyclus te bevorderen, hebben hun vruchten afgeworpen. Met deze klassering mag Konica Minolta zich wereldwijd de meest duurzame leverancier in haar sector noemen."
Konica Minolta viel dit jaar al eerder in de prijzen. Zo werd de bizhub 363 door Buyers Laboratory Inc. (BLI), een onafhankelijk beoordelaar van document imaging-producten en -oplossingen, onderscheiden met de 'Pick of the Year'-award. De zwart-witmultifunctional (MFP) heeft deze prijs gewonnen vanwege zijn energiezuinige prestaties, zonder dat afbreuk wordt gedaan aan de productiviteit. Vergeleken met concurrerende modellen heeft deze MFP de kortste opwarmtijd. Het lage energieverbruik levert de gebruiker al snel een besparing op tot 57 procent op de energiekosten.
Ook ontving Konica Minolta onlangs de 'Line of the Year'-award van BLI. Deze prestigieuze award wordt jaarlijks uitgereikt aan de Original Equipment Manufacturer wiens productlijn het beste scoort op criteria van BLI. Betrouwbaarheid, beeldkwaliteit, productiviteit en gebruiksgemak zijn enkele aspecten waarop beoordeeld wordt. "We zijn erg trots dat onze complete productlijn is onderscheiden met deze award", vervolgt Kolvenbag. "Deze prijs, toegekend door een respectabel en onafhankelijk instituut, maakt het voor onze klanten en prospects in één keer inzichtelijk wat de meerwaarde is van de producten van Konica Minolta. De erkenning is bepalend voor onze positie in de markt en stimuleert ons om deze lijn dekomende jaren voort te zetten."
(322 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE