Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Collections-oplossing van Pegasystems helpt organisaties incassoprocedures slimmer uit te voeren met aandacht voor de klantrelatie
Amsterdam, 21 februari 2011 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, introduceert een nieuwe multi-channeloplossing waarmee organisaties hun incassofuncties intelligenter kunnen beheren. Pega Collections is gebaseerd op Pegasystems' Build for Change®-technologie en biedt een andere benadering voor het incassoproces. Organisaties kunnen snel de beste optie voor een positief incassoresultaat bepalen en deze op het moment van interactie tonen aan de incassomedewerker. Deze aanpak levert aanzienlijk hogere incassoresultaten op en zorgt tevens voor een positieve interactie met de klant.
Incasso- en risicomedewerkers hebben van oudsher te maken met starre, achterhaalde systemen die hen beperken om op een intelligente manier vorderingen van klanten te innen. Dit resulteert in een ongewenst hoger percentage verloren klanten, onnodige niet inbare schulden en verhoogde operationele kosten. Pega Collections biedt organisaties krachtige, real-time adaptive analytics die het meest effectieve communicatiekanaal selecteert en gebruikers door persoonlijke aanbiedingen leidt met een goede afweging van de behoeften van de klant en de zakelijke doelstellingen. Daarnaast combineert de oplossing deze intelligentie met mogelijkheden voor het automatiseren van bedrijfsprocessen, waardoor inefficiënte handelingen uit het incassoproces worden gehaald tijdens alle fasen van incassobeheer.
Pegasystems' combinatie van BPM, case management, CRM en decision management-capaciteiten zorgt voor een complete, klantgerichte aanpak op het gebied van incassobeheer. Het resultaat is een hogere mate van acceptatie met lagere operationele kosten en een verbeterde klantervaring. Dit betekent zowel verbeteringen van de incassoprocedure op de korte termijn als klantwinstgevendheid op de lange termijn.
Highlights:
Pega Collections biedt organisaties geavanceerde incassofunctionaliteiten om bepaalde operationele handelingen te transformeren, zoals:
* Medewerkers krijgen real-time aanbevelingen van het systeem, zodat iedere klant een goede ervaring heeft en het resultaat van elke interactie optimaal is;
* Een compleet inzicht in de klant, zoals eerdere interactiemomenten, om consistente en optimale Next Best Action-stappen te bepalen voor klanten via alle kanalen;
* Geavanceerde routering, escalatie en prioritering door integratie van kanalen en werkstroombeheer;
* Geautomatiseerde incassoverwerking, klantcommunicatie en beheer van betalingsbeloften om inefficiënte handelingen te voorkomen en compliance te garanderen.
Bill Baggott, Vice President Solution Frameworks bij Pegasystems:
"Organisaties zijn op zoek naar slimmere manieren om hun incassoactiviteiten te beheren. Deze nieuwe oplossing stelt hen in staat om niet alleen efficiënter, maar ook slimmer te werken met de geavanceerde beslissings- en analysemogelijkheden die Pegasystems nu biedt. Deze combinatie van mogelijkheden in de Pega Collections-oplossing zorgt ervoor dat een organisatie al haar klanten een consistent serviceniveau kan bieden, via alle kanalen en tijdens alle interactiemomenten. Daarnaast is het mogelijk om 'best practices' in te stellen om zo elke interactie te optimaliseren en de uiteindelijke resultaten te verbeteren."
Roy Schulte, Vice President & Distinguished Analyst bij Gartner:
"Event processing helpt bedrijven om sneller te opereren en embedded analytics en decision managementtools zorgen ervoor dat snelle bedrijven slimmer kunnen opereren. Bedrijven verhogen SOA en BPM op twee manieren. Ten eerste verbeteren ze de kennis van gebruikers over de actuele situatie door de grote hoeveelheid actuele event data uit interne en externe bronnen te onttrekken. Dashboards voor het monitoren van businessactiviteiten en statistische analytische tools bieden beschrijvende en voorspellende analyses. Ten tweede implementeren zij decision management met behulp van prescriptieve analytische tools, zoals rule engines en optimalisatietools. Bedrijven zijn in staat hun processen beter af te stemmen op de veranderende omstandigheden en op individuele klanten. Dit leidt tot effectievere en winstgevende activiteiten."
Pegasystems, Vinoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee 's werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.
De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De 'Build for Change®' technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems' suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën.
Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com.
All trademarks are the property of their respective owners.