Dienstenbond CNV

Nieuws

21 februari 2011

Kwaliteitsagenda AH Distributie: medewerkers aan het woord!

Donderdag 17 februari is er opnieuw overleg geweest over de kwaliteitsagenda tussen CNV Dienstenbond en AH. Afgesproken is om de komende periode op verschillende momenten met medewerkers te spreken. We starten met een eerste, snelle ronde langs de sites om te luisteren naar kleine groepen medewerkers. Deze groepen worden zo samengesteld dat verschillende meningen aan bod komen en bestaan onder andere uit kaderleden van CNV Dienstenbond. Het doel van deze eerste ronde is zicht te krijgen op wat er leeft en wat nodig is om vertrouwen te herstellen en communicatie te verbeteren. Daarna gaan we ook met grotere groepen collega's op verschillende manieren het gesprek aan. Het uitgangspunt is dat iedere medewerker de kans krijgt om zijn of haar zegje te doen.

CNV Dienstenbond is erg tevreden dat deze eerste concrete stap nu gezet wordt. Het verbeteren van de vertrouwensrelatie tussen medewerkers en AH is erg belangrijk. Al langere tijd krijgt CNV Dienstenbond opmerkingen van jullie over de stijl van leiding geven, het gebrek aan waardering, de onvoldoende communicatie en het feit dat jullie zeer beperkt betrokken worden bij veranderingen in het werk en in de organisatie. Medewerkers willen serieus genomen worden. Jullie krijgen nu de kans om bij AH aan te geven wat er binnen de distributie-organisatie beter moet en beter kan.

Vervolg kwaliteitsagenda
Het verbeteren van de vertrouwensrelatie en de onderlinge communicatie is slechts één van de onderwerpen uit de kwaliteitsagenda. We beginnen met dit onderwerp omdat het luisteren naar medewerkers wat ons betreft prioriteit heeft en als eerste aangepakt moet worden. Maar ook de andere onderwerpen zullen snel volgen. Zoals het terugdringen van het aantal uitzendkrachten, de inzetbaarheid van medewerkers, invloed op roosters en werktijden, keuze tussen tijd en geld, opleiding en scholing, taakroulatie en mechanisering en automatisering. Hoe wij met deze onderwerpen verdergaan horen jullie snel. Maar ook daarvoor blijft gelden dat jullie ruimschoots betrokken zullen worden. Om het traject rondom de kwaliteitsagenda in goede banen te leiden worden AH en vakbonden begeleid door het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie (NCSI). Voor meer informatie over het NCSI: www.ncsi.nl.

Samen sterk!
CNV Dienstenbond wil via de kwaliteitsagenda samen met medewerkers en AH tot goede afspraken komen. De kwaliteitsagenda gaat over jouw werk en arbeidsvoorwaarden bij AH. Als je de constructieve inbreng van CNV Dienstenbond steunt dan wordt het tijd om lid te worden of je collega's lid te maken. Alleen een sterk CNV Dienstenbond kan deze rol goed vervullen en ervoor zorgen dat er geluisterd wordt naar medewerkers. Bespreek het lidmaatschap van CNV Dienstenbond eens met je collega's. De eerste drie maanden zijn gratis!

Contact

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze nieuwsbrief dan kun je bij mij (Wessel Breunesse) terecht. Ook als je de nieuwsbrief in het vervolg ook graag per mail wilt ontvangen kun je dat bij mij melden. Dan ben je nog sneller op de hoogte. Ik ben namens jullie en voor CNV Dienstenbond de onderhandelaar bij Albert Heijn en bereikbaar per telefoon op 035-6460580 of per email via
w.breunesse@remove-this.cnvdibo.nl.