Persbericht

17 februari, 2011

Gemeente Alphen aan den Rijn verbetert bereikbaarheid met Alcatel-Lucent-oplossingen

~ NextiraOne wint aanbesteding en implementeert nieuwe telefonieoplossingen ~

NextiraOne en Alcatel-Lucent ondersteunen de gemeente Alphen aan den Rijn met de implementatie van nieuwe telefonieoplossingen. Alcatel-Lucent en partner NextiraOne zijn geselecteerd in een Europese aanbesteding. De implementatie is in november van start gegaan en de eerstefase, basistelefonie, is eind 2010 afgerond. In een tweede fase worden de specials uitgerold. Deze is maart 2011 gereed.

Gemeente Alphen aan den Rijn koos uit vijf partijen voor NextiraOne en Alcatel-Lucent vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. De organisatie werkte al met telefonieoplossingen van Alcatel-Lucent, maar de telefooncentrale was na tien jaar verouderd. De gemeente heeft gekozen voor een nieuw IP communicatieplatform, een klantcontactcenter-oplossing, telefoontoestellen, vast-mobiel integratie, flexwerken (free seating) en een aantal specials: Presence, Voice Recording en Unified Communications. Dit alles om de bereikbaarheid en duurzaamheid van de gemeente te verhogen.

"Aangezien het oude systeem vervangen moest worden wilden we in het kader van het nieuwe werken en de verbetering van onze dienstverlening een aantal nieuwe oplossingen implementeren", aldus Tim de Groot, I&A adviseur bij de Gemeente Alphen aan den Rijn. "Om onze 650 medewerkers meer mogelijkheden te bieden voor flexwerk hebben we gekozen voor de Alcatel-Lucent-oplossingen. Met behulp van Unified Communications, Presence en de integratie van vast naar mobiel, zijn onze medewerkers straks optimaal bereikbaar. We verbeteren zo de dienstverlening naar onze klanten."

De opdracht is aan NextiraOne gegund omdat zij zowel op functioneel als op prijsgebied de beste offerte hebben afgegeven. "De gemeente heeft bij ons een onderhoudscontract afgesloten voor vijf jaar, zodat wij, naast een duurzameoplossing, ook een duurzame relatie kunnen opbouwen", zegt Arjan Heetla, Account Manager bij NextiraOne. "De volledige overgang naar de nieuwe telefonieoplossingen vindt in het weekend plaats om ervoor te zorgen dat de gemeente zo goed mogelijk bereikbaar blijft. We zijn ervan overtuigd dat dit een mooie samenwerking wordt."