Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Clarity Commerce maakt ScanGemak mogelijk bij C1000
Amersfoort, 17 februari 2011 - Clarity Commerce Solutions Plc, leverancier van softwareoplossingen voor de retail, hospitality, leisure en entertainment sector, introduceert een mobiele self-scanning oplossing bij supermarktketen C1000. Klanten kunnen hiermee zelf hun boodschappen scannen en betalen. Bij de C1000-vestiging in Deventer is een proef met de software gestart onder de naam 'ScanGemak'.
Met 'ScanGemak' kunnen klanten van C1000 gemakkelijk en snel winkelen. Bij binnenkomst registreert een klant zichzelf via een persoonlijk pasje, waarna hij met de mobiele scanner zijn boodschappen kan doen. De klant scant ieder artikel zelf en kan het vervolgens meteen in zijn tas doen. Speciale aanbiedingen worden op het scherm van de scanner getoond. Ook het subtotaal van de gescande artikelen is steeds beschikbaar op het display, waarbij de scanner de van toepassing zijnde kortingen automatisch verrekent. Wachten bij de kassa is niet nodig, want de klant kan met zijn bankpas zelf zijn boodschappen betalen bij een betaalzuil.
De ClarityLive for Retail POS-software die dit mogelijk maakt, wordt ook gebruikt op de reguliere kassa's. Het voordeel daarvan ten opzichte van andere oplossingen is dat klanten direct bij het scannen van een product zien hoeveel ze besparen in plaats van pas aan de kassa. Consumenten worden geattendeerd op actiekortingen. Zodra de consument een artikel scant wordt duidelijk benadrukt dat het een speciale actie betreft. Hiertoe verschijnt op het touchscreen van de handscanner een actiekortingsregel met daarin het gespecificeerde bedrag van de korting. Deze regel is rood geaccentueerd. Aangezien C1000 een actiegedreven formule is, versterkt dit het merk C1000. Bovendien worden voor C1000 hoge kosten bespaard, aangezien de software identiek is aan die van de huidige kassa's en integratie dus niet nodig is.
Clarity Commerce biedt 'ClarityLive Selfscan' aan in samenwerking met Motorola, die verantwoordelijk is voor de handscanners, en Wincor Nixdorf, die de betaalzuilen produceert.
Michel de Beer, General Manager EMEA bij Clarity Commerce Solutions: "Na eerdere successen met ClarityLive Selfscan in het buitenland zijn we verheugd dat onze oplossing nu ook door de Nederlandse consumenten te ervaren is. Niet alleen in Deventer, maar binnenkort ook bij C1000 in Alphen aan den Rijn."
Clarity Commerce Solutions - Business Park 'De Hoef' - Hardwareweg 4 - 3821 BM Amersfoort
Tel: +31 (0)33 4546678, Fax: +31 (0)33 4546666
Over Clarity Commerce
De software van Clarity helpt retail-, leisure- en entertainment bedrijven bij het binnenhalen en behouden van klanten. Door transacties efficiënter te verwerken en op te sporen worden problemen, zoals lange wachtrijen, trage klantenservice, het ontbreken van betrouwbare informatie en een slechte coördinatie van de verkoopkanalen, efficiënt opgelost.
Clarity ontwikkelt vernieuwende, frisse oplossingen voor zakelijke problemen, door haar expertise vanuit andere sectoren in te zetten. Dit biedt organisaties de middelen die zij nodig hebben om meer informatie te vergaren over en van hun klanten, een meer gecontroleerde bedrijfsvoering te voeren en de winst te vergroten. Clarity is opgericht in 1993 en het hoofdkantoor is gevestigd in Basingstoke, UK. De organisatie heeft klanten uit 22 verschillende landen, waaronder C1000, het Dolfinarium, de Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam en Walibi World in Nederland; Woolworths uit Zuid-Afrika; Coop Supermarkten uit Scandinavië; John Lewis en Coop Anglia uit Groot-Brittannië en Superdrug uit Canada. Voor meer informatie over Clarity: www.claritycommerce.com