Ingezonden persbericht
Persbericht
Wijninstituut lanceert workshops social media voor wijnbranche en horeca
Het Wijninstituut start in februari met drie verschillende workshops social media voor wijnhandel en horeca. De workshops worden gegeven door social media-specialist Sjoerd Gerritsen en zijn helemaal toegespitst op de praktijk van werken met wijn en communiceren met wijnconsumenten en gasten.
In Nederland gebruikt inmiddels ongeveer 40 procent van de bevolking dagelijks sociale media, zowel privé als zakelijk. Sociale media stellen ons in staat te communiceren met grote (doel)groepen en informatie van grote groepen te ontvangen. De workshops geven overzicht in de mogelijkheden van social media voor wijnbedrijven en horeca. Alle kenmerken van de meest populaire social media worden behandeld en in de praktijk getoetst. Verder behandelen we succesfactoren, best practices en tips & tricks.
Werken naar resultaat
"Het is makkelijk de mogelijkheden van social media te overschatten, maar ook mag je het zeker ook niet onderschatten," zegt André Sauerbier van Het Wijninstituut. "Waak dus voor verkeerd gebruik, verkeerde doelstellingen en het niet goed inpassen van social media in de communicatiemix." De workshops van het Wijninstituut inspireren tot gericht gebruik. Wat is er aan voorhanden? Welke social media zijn nuttig en hoe gebruik je ze? Waar vinden vakmensen elkaar? Hoe communiceer je met je klanten en gasten? Veel tips & tricks leiden snel tot resultaten.
Workshops op drie niveaus
Er zijn workshops op drie niveau beschikbaar.
Verkenning voor starters en gebruikers die een goed overzicht willen krijgen. Natuurlijk worden de eerste stappen ook gezet.
Datum: donderdag 17 februari 2011
Tijd: 13.00 aanwezig, start 13.30 uur tot 17.00 uur
Kosten: ¤ 95, ex btw.
Onderweg voor gebruikers die hun horizon willen verbreden en hun efficiency willen verbeteren.
Datum: donderdag 3 maart 2011
Tijd: 13.00 aanwezig, start 13.30 uur tot 17.00 uur
Kosten: ¤ 145 ex btw.
Management is speciaal voor bedrijven die social media in willen zetten in marketingcampagnes. Basiskennis vereist.
Datum: donderdag 10 maart 2011
Tijd: 13.00 aanwezig, start 13.30 uur tot 17.00 uur
Kosten: ¤ 195 ex btw.
Meer informatie:
www.socialmediawijn.nl
Locatie alle workshops: Casa 400, Amsterdam. www.casa400.nl