FloraHolland


FloraHolland toont retailconcepten op Fruit Logistica in Berlijn

FLORAHOLLAND (17 februari 2011) - Van 9 t/m 11 februari was FloraHolland aanwezig op de Fruit Logistica in Berlijn. In de stand van FloraHolland lag de focus op retailconcepten: de vele mogelijkheden die er zijn om de verkoop van bloemen en planten in supermarkten (full service en discounter) te stimuleren. Bloemen- en plantenschappen met verschillende thema's stonden opgesteld, waarbij de uitstraling, het keuzegemak en de aanzet tot impulsaankoop sterk verbeterd zijn. FloraHolland liet zien hoe met bestaande logistieke dragers op de winkelvloer met veel meer emotie het product gepresenteerd kan worden.

De getoonde schappen staan model voor de FloraHolland dienstverlening. Voorbeelden van deze dienstverlening zijn: productkalenders, spacemanagement en bedrijfseconomische analyse om te komen tot de juiste invulling van het schap. Tijdens de beurs bleek dat FloraHolland met deze diensten aansluit op de behoeften en vragen van de aanwezige retailers. In de stand van FloraHolland zijn veel gesprekken gevoerd met category managers van diverse supermarktketens vanuit heel Europa. Samen met de kwekers en de handelshuizen kan FloraHolland meedenken en meedoen met het verbeteren van de `supply chain'.