FloraHolland
FloraHolland toont retailconcepten op Fruit Logistica in Berlijn
FLORAHOLLAND (17 februari 2011) - Van 9 t/m 11 februari was
FloraHolland aanwezig op de Fruit Logistica in Berlijn. In de stand van
FloraHolland lag de focus op retailconcepten: de vele mogelijkheden die
er zijn om de verkoop van bloemen en planten in supermarkten (full
service en discounter) te stimuleren. Bloemen- en plantenschappen met
verschillende thema's stonden opgesteld, waarbij de uitstraling, het
keuzegemak en de aanzet tot impulsaankoop sterk verbeterd zijn.
FloraHolland liet zien hoe met bestaande logistieke dragers op de
winkelvloer met veel meer emotie het product gepresenteerd kan worden.
De getoonde schappen staan model voor de FloraHolland dienstverlening.
Voorbeelden van deze dienstverlening zijn: productkalenders,
spacemanagement en bedrijfseconomische analyse om te komen tot de
juiste invulling van het schap. Tijdens de beurs bleek dat FloraHolland
met deze diensten aansluit op de behoeften en vragen van de aanwezige
retailers. In de stand van FloraHolland zijn veel gesprekken gevoerd
met category managers van diverse supermarktketens vanuit heel Europa.
Samen met de kwekers en de handelshuizen kan FloraHolland meedenken en
meedoen met het verbeteren van de `supply chain'.